J 2017

From Arts to Marts : základní determinanty cen na českém aukčním trhu s výtvarným uměním

WIMMEROVÁ, Tereza a František SVOBODA

Základní údaje

Originální název

From Arts to Marts : základní determinanty cen na českém aukčním trhu s výtvarným uměním

Název anglicky

From Arts to Marts : Fundamental Price Determinants on the Czech Fine Arts Auction Market

Autoři

WIMMEROVÁ, Tereza (203 Česká republika, domácí) a František SVOBODA (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Scientia et Societas, Praha, Newton College, 2017, 1801-7118

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50202 Applied Economics, Econometrics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00097770

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

aukce umění; determinanty cen; afternoon efekt

Klíčová slova anglicky

Fine art auctions; determinants of price; afternoon effect

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2018 14:31, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá problematikou tvorby cen na trhu s uměleckými aukcemi, konkrétně obrazy. Počet 2 376 pozorování byl získán z online databáze obsahující informace o uměleckých dílech prodávaných v českých dražbách v letech 2014-2016 ve čtyřech aukčních domech. Na základě těchto údajů byly pozorovány základní charakteristiky uměleckých děl, které výrazně ovlivňují cenu. Srovnání s obdobným výzkumem ze zahraničí ukázalo, že mezi českým uměleckým trhem a jinými zahraničními trhy nejsou výrazné rozdíly. Také byl zaznamenán tzv. Fenomén odpoledního efektu, který nebyl potvrzen.

Anglicky

The article deals with the issue of pricing on the art auction market, specifically paintings. Number of 2 376 observations have been obtained from online database containing information about artworks selled in czech auctions during 2014-2016 in four czech auction houses. On these data, the fundamental characteristics of works of art, which significantly affect the price, were observed. Comparison with similar research from abroad has shown that there are no significant differences between the Czech art market and other foreign markets. There was also observed so-called afternoon effect phenomenon, which was not confirmed.

Návaznosti

MUNI/A/1055/2016, interní kód MU
Název: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty