2017
From Arts to Marts : základní determinanty cen na českém aukčním trhu s výtvarným uměním
WIMMEROVÁ, Tereza a František SVOBODAZákladní údaje
Originální název
From Arts to Marts : základní determinanty cen na českém aukčním trhu s výtvarným uměním
Název anglicky
From Arts to Marts : Fundamental Price Determinants on the Czech Fine Arts Auction Market
Autoři
WIMMEROVÁ, Tereza (203 Česká republika, domácí) a František SVOBODA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Scientia et Societas, Praha, Newton College, 2017, 1801-7118
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00097770
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
aukce umění; determinanty cen; afternoon efekt
Klíčová slova anglicky
Fine art auctions; determinants of price; afternoon effect
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2018 14:31, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá problematikou tvorby cen na trhu s uměleckými aukcemi, konkrétně obrazy. Počet 2 376 pozorování byl získán z online databáze obsahující informace o uměleckých dílech prodávaných v českých dražbách v letech 2014-2016 ve čtyřech aukčních domech. Na základě těchto údajů byly pozorovány základní charakteristiky uměleckých děl, které výrazně ovlivňují cenu. Srovnání s obdobným výzkumem ze zahraničí ukázalo, že mezi českým uměleckým trhem a jinými zahraničními trhy nejsou výrazné rozdíly. Také byl zaznamenán tzv. Fenomén odpoledního efektu, který nebyl potvrzen.
Anglicky
The article deals with the issue of pricing on the art auction market, specifically paintings. Number of 2 376 observations have been obtained from online database containing information about artworks selled in czech auctions during 2014-2016 in four czech auction houses. On these data, the fundamental characteristics of works of art, which significantly affect the price, were observed. Comparison with similar research from abroad has shown that there are no significant differences between the Czech art market and other foreign markets. There was also observed so-called afternoon effect phenomenon, which was not confirmed.
Návaznosti
MUNI/A/1055/2016, interní kód MU |
|