ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Martin SEDLÁČEK. Kolektivita a účelnost v dialogickém vyučování. In XXV. Konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-14. 9. 2017, Hradec Králové. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kolektivita a účelnost v dialogickém vyučování
Název anglicky Collectivity and Purposefulness in Dialogic Teaching
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí), Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání XXV. Konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-14. 9. 2017, Hradec Králové, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00095028
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Dialogic teaching; Collectivity; Productive participation; Student talk; Open discussion
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 4. 4. 2018 08:50.
Anotace
Realizovali jsme projekt akčního výzkumu zaměřený na změnu komunikačního chování učitelů druhého stupně základní školy směrem k tzv. dialogickému vyučování. Kvantitativní analýza dialogických indikátorů přesvědčivě doložila, že projekt byl úspěšný v tom smyslu, že došlo ke změně pozorovatelných parametrů výukové komunikace. Především se zvýšil podíl rozvitých žákovských promluv s argumentací (viz Šeďová et al., 2016). Cílem tohoto příspěvku je prozkoumat, zda paralelně došlo v pedagogické komunikaci ve zkoumaných třídách k nějakým změnám v kolektivitě (tzn. počtu žáků, který se do komunikace zapojuje) a účelnosti (tzn. napojení na učivo a vzdělávací cíle učitele).
Anotace anglicky
We conducted an action research project focused on changing communication behaviour of lower-secondary level teachers towards dialogic teaching. Qualitative analysis of dialogic indicators clearly showed that the project succeeded in facilitating a change in observable parameters of classroom discourse. Most significantly, the amount of elaborate student talk with reasoning rose (see Šeďová et al., 2016). The aim of this paper is to explore whether there were any parallel changes in teaching communication in the classes examined in terms of collectivity (i.e. the number of students participating in communication) and purposefulness (i.e. links to the curriculum and teacher's educational goals).
Návaznosti
GA17-03643S, projekt VaVNázev: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
Investor: Grantová agentura ČR, Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 10:17