2018
Negotiating public space in a shopping mall
POSPĚCH, PavelZákladní údaje
Originální název
Negotiating public space in a shopping mall
Autoři
POSPĚCH, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
London, Public space : between reimagination and occupation, od s. 167-175, 9 s. Design and the Built Environment, 2018
Nakladatel
Routledge
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50401 Sociology
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/18:00100726
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-1-4724-5364-8
Klíčová slova anglicky
public space; negotiation; shopping mall; social control
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2019 16:03, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
Public space has been described as a contested space, which is also manifested in its many different conceptualisations. This chapter concentrates on what has been called the semi-public space: a space with an ambiguous status, used publicly, yet, at the same time, heavily controlled and influenced by private interests. The review will focus on shopping malls, which have become iconic semi-public spaces both by their media prominence and academic attention directed to them, and by their popularity in the everyday use of urban populations. The aim of this chapter is to study social control as a phenomenon which contributes to this popularity, identifying three categories of social control and discussing their contribution to the way shopping malls are presented by their management.
Návaznosti
GP14-32200P, projekt VaV |
|