C 2018

Negotiating public space in a shopping mall

POSPĚCH, Pavel

Základní údaje

Originální název

Negotiating public space in a shopping mall

Autoři

POSPĚCH, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

London, Public space : between reimagination and occupation, od s. 167-175, 9 s. Design and the Built Environment, 2018

Nakladatel

Routledge

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50401 Sociology

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14230/18:00100726

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-1-4724-5364-8

Klíčová slova anglicky

public space; negotiation; shopping mall; social control

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2019 16:03, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Public space has been described as a contested space, which is also manifested in its many different conceptualisations. This chapter concentrates on what has been called the semi-public space: a space with an ambiguous status, used publicly, yet, at the same time, heavily controlled and influenced by private interests. The review will focus on shopping malls, which have become iconic semi-public spaces both by their media prominence and academic attention directed to them, and by their popularity in the everyday use of urban populations. The aim of this chapter is to study social control as a phenomenon which contributes to this popularity, identifying three categories of social control and discussing their contribution to the way shopping malls are presented by their management.

Návaznosti

GP14-32200P, projekt VaV
Název: Nepatřičnost v městském veřejném prostoru
Investor: Grantová agentura ČR, Incivility in urban public space

Přiložené soubory

Pospech_Negotiating_public_space_in_a_shopping_mall.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru