D 2017

VYUŽITÍ MODELŮ VE VÝUCE ELEKTROTECHNIKY

HRBÁČEK, Jiří, Jiří STRACH a Ľubica STUCHLÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

VYUŽITÍ MODELŮ VE VÝUCE ELEKTROTECHNIKY

Název česky

VYUŽITÍ MODELŮ VE VÝUCE ELEKTROTECHNIKY

Název anglicky

USE OF ELECTRICAL ENGINEERING MODELS

Autoři

HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí) a Ľubica STUCHLÍKOVÁ (703 Slovensko)

Vydání

1. vyd. Bratislava, Zborník prednášok z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou História, súčasnosť a budúcnosť elektrotechniky na Slovensku, od s. 215-220, 6 s. 2017

Nakladatel

Slovenská technická univerzita v Bratislave, SPEKTRUM STU Bratislava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00097791

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-227-4730-1

Klíčová slova česky

elektrotechnika; elektronika; robotika;reálné modely; vzdělávací proces;výuka robotiky na základní škole

Klíčová slova anglicky

electrical engineering; electronics; robotics; real models; educational process; teaching of robotics at elementary school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2018 12:28, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Využití reálných modelů v elektrotechnice má mimořádný význam pro pochopení abstraktních pojmů jako je elektřina a zákonitostí s ní spojené a současně umožňuje zvýšit motivaci a podněcovat kreativitu žáka resp. studenta, zajišťuje rozvoj praktických znalosti a dovedností, dělá výuku zábavnější, a dopomůže k snadnějšímu dosažení vzdělávacích cílů. Příspěvek se zabývá praktickými zkušenostmi a specifiky získanými vývojem, asistencí při tvorbě a implementaci modelů v elektrotechnice pro vzdělávání na základních, středních, vysokých i speciálních školách. Příspěvek vznikl na základě kvalitativního výzkumu na školách.

Anglicky

The use of real models in electrical engineering is of extraordinary importance for the understanding of abstract concepts such as electricity and the law connected with it, while at the same time allowing to increase motivation and stimulate pupil's creativity. student, provides the development of practical knowledge and skills, makes learning more fun, and helps to achieve educational goals more easily. The paper deals with the practical experience and specifics acquired through development, assistance in the creation and implementation of models in electrical engineering for education at primary, secondary, high and special schools.