ŠEVČÍKOVÁ, Tereza. Transferring instruction in Cicero’s and Germanicus’ Translations of Aratus’ Phaenomena. In Sapiens Ubique Civis V, Szeged, 30 August-2 September 2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Transferring instruction in Cicero’s and Germanicus’ Translations of Aratus’ Phaenomena
Autoři ŠEVČÍKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sapiens Ubique Civis V, Szeged, 30 August-2 September 2017, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00097796
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Cicero; Aratus; Germanicus; didaktická poezie; překlad
Klíčová slova anglicky Cicero; Aratus; Germanicus; didactic poetry; translation
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 3. 4. 2018 13:31.
Anotace
Aratus’ didactic epos Phaenomena was very popular among Romans. Thus, it was translated into Latin by several Roman authors, among others by Marcus Tullius Cicero and Germanicus Iulius Caesar. Since the aim of a didactic poem is not only to delight the readers but also to teach them, the authors choose various structures while directing them. The paper focuses on instructive patterns used by Aratus and their implementation in Latin translations. Its aim is to find out whether Cicero and Germanicus used the same instructive patterns like Aratus when translating Phaenomena, or whether they changed the forms of instructions and perhaps adjusted them to the Roman audience.
Návaznosti
MUNI/A/1020/2016, interní kód MUNázev: Interdisciplinární zkoumání antických jazyků, jejich literatur a příslušných kultur – 2017 (Akronym: Staré filologie 2017)
Investor: Masarykova univerzita, Interdisciplinární zkoumání antických jazyků, jejich literatur a příslušných kultur – 2017, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:19