2017
Emil Filla a jeho žáci : Tušení metamorfóz
RUSINKO, MarcelaZákladní údaje
Originální název
Emil Filla a jeho žáci : Tušení metamorfóz
Název anglicky
Painter Emil Filla and his Students : The Hint of Metamorphoses
Autoři
RUSINKO, Marcela (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00097828
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
czech modern art; Emil Filla (1882–1953); East Bohemian Gallery Collection; Josef Sudek (1896–1976); WW II; Communist Czechoslovakia
Štítky
Změněno: 25. 4. 2018 10:51, doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.
V originále
Výstava věnována jednomu z výrazných jmen českého výtvarného umění 20. století. Na dílo malíře a teoretika Emila Filly (1882–1953)nahlížíme prostřednictvím souboru získaného v průběhu několika desetiletí do sbírky Východočeské galerie. Přehlídka je zaměřena na konfrontaci Fillova zralého a pozdního díla s ranou tvorbou jeho žáků, kteří v letech 1946–1953 prošli jeho ateliérem monumentální malby na VŠUP v Praze. Výstava je ve spolupráci s Ústavem dějin umění AV ČR, v. v. i., doplněna o ukázky z cyklu sugestivních pozdních portrétů malíře. Jejich autorem je fotograf Josef Sudek (1896–1976), který jej v posledních letech na Peruci doprovázel.
Anglicky
The exhibition is devoted to one of the distinctive names of Czech art of the 20th century. On the work of the painter and theorist Emil Filla (1882–1953) we look through a collection that has been acquired over several decades into the collection of the East Bohemian Gallery. The show focuses on the confrontation of Filla's mature and late works with the early work of his students, who in 1946–1953 passed his studio of monumental painting at the Academy of Arts, Architecture and Design in Prague. The exhibition of oil paintings and works on paper is held in cooperation with the Institute of Art History of the Academy of Sciences of the Czech Republic and is supplemented by examples of the cycle of suggestive late portraits by Emil Filla. Their author is the photographer Josef Sudek (1896–1976), who has been accompanying the painter in the late years.