DOLEŽAL, Milan, Jiří CHMELÍK a Fotis LIAROKAPIS. An Immersive Virtual Environment for Collaborative Geovisualization. Online. In 9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2017). Athens, Greece: IEEE Computer Society, 2017, s. 272-275. ISBN 978-1-5090-5812-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056613.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název An Immersive Virtual Environment for Collaborative Geovisualization
Autoři DOLEŽAL, Milan (203 Česká republika, domácí), Jiří CHMELÍK (203 Česká republika, domácí) a Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí).
Vydání Athens, Greece, 9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2017), od s. 272-275, 4 s. 2017.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/17:00097849
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-5090-5812-9
ISSN 2474-0489
Doi http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8056613
UT WoS 000425228700046
Klíčová slova anglicky virtual reality; collaborative environments; user studies
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Fotios Liarokapis, PhD, učo 235197. Změněno: 31. 8. 2018 11:33.
Anotace
This paper presents an immersive virtual reality environment that can be used to develop collaborative educational applications. Multiple users can collaborate within the virtual shared space and communicate with each other through voice. To asses the feasibility of the collaborative environment a novel case-study concerned the education of a geography was developed and evaluated. The geovisualization experiment scenario explores the possibility of learning geography in a collaborative virtual environment. A user-study with 30 participants was performed. Participants evaluated and commented on the usability and interaction methods used within the virtual environment.
Návaznosti
MUNI/M/0846/2015, interní kód MUNázev: Vliv metod kartografické vizualizace na úspěšnost řešení praktických a výukových prostorových úloh
Investor: Masarykova univerzita, Vliv metod kartografické vizualizace na úspěšnost řešení praktických a výukových prostorových úloh, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
727153, interní kód MUNázev: Advanced VR, iMmersive serious games and augmented reality as tools to raise awareness and access to European underwater Cultural heritage (Akronym: iMARECULTURE)
Investor: Evropská unie, Advanced VR, iMmersive serious games and augmented reality as tools to raise awareness and access to European underwater Cultural heritage, Europe in a changing world - inclusive, innovative and reflective Societies (Societal Challenges)
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 00:27