TRNA, Jan. Kde končí osobní svoboda? Sociálně-politický rozměr dramat Lukase Bärfusse. In IV. doktorandské symposium Katedry divadelních studií FF MU, Brno. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kde končí osobní svoboda? Sociálně-politický rozměr dramat Lukase Bärfusse
Název anglicky How to define the borders of individual freedom? A social-political dimension of drama by Lukas Bärfuss
Autoři TRNA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání IV. doktorandské symposium Katedry divadelních studií FF MU, Brno, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00097860
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky švýcarské poválečné drama; Lukas Bärfuss; morálka; Sexuální neurózy našich rodičů; Alenčina cesta do Švýcarska
Klíčová slova anglicky Swiss post-war drama; Lukas Bärfuss; moralism; The sexual neuroses of our parents; Alice’s voyage to Switzerland
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D., učo 10978. Změněno: 16. 3. 2018 17:19.
Anotace
Následující příspěvek si klade za cíl analyzovat na příkladu dramat Sexuální neurózy našich rodičů a Alenčina cesta do Švýcarska místa prvotního konfliktu individua se společností a formulovat strategie, jimiž Bärfuss odhaluje slabiny moderní společnosti konfrontované s vlastními nedostatky. Jakým způsobem autor postupuje, chce-li poukázat na určitý negativní fenomén a přitom jej (zdánlivě) nechat bez komentáře? Je pravdou, že se Bärfuss moralizování vyhýbá, nebo se jedná o techniku implicitního moralizování? Pokud ano, jak je tato realizována?
Anotace anglicky
The presentation analyses initial conflicts between an individual and the society on the example of two plays The sexual neuroses of our parents and Alice’s voyage to Switzerland and formulates the strategies how Bärfuss sheds light on weak points of the contemporary society showing its shortcomings. How can the author point out the negative phenomena while (seemingly) letting them without any comment? Is it right to state that Bärfuss avoids moralizing or is there used any technique of implicit way of doing it? If so, how is it achieved?
Návaznosti
MUNI/A/1032/2016, interní kód MUNázev: Vývojové tendence německého jazyka a německé literatury s přihlédnutím k česko-německé problematice a s přesahem k nordistickým a nederlandistickým aspektům. (Akronym: Vývojové tendence)
Investor: Masarykova univerzita, Vývojové tendence německého jazyka a německé literatury s přihlédnutím k česko-německé problematice a s přesahem k nordistickým a nederlandistickým aspektům., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 8. 8. 2024 21:36