PHILBIN-BRISCOE, Oliver, Bart SIMON, Sudhir MUDUR, Charalambos POULLIS, Selma RIZVIC, Dusanka BOSKOVIC, Fotis LIAROKAPIS, Irene KATSOURI, Stella DEMESTICHA a Dimitrios SKARLATOS. A Serious Game for Understanding Ancient Seafaring in the Mediterranean Sea. Online. In Proc. of the 9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2017). Athens, Greece: IEEE Computer Society, 2017, s. 1-7. ISBN 978-1-5090-5812-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8055804.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Serious Game for Understanding Ancient Seafaring in the Mediterranean Sea
Autoři PHILBIN-BRISCOE, Oliver (124 Kanada), Bart SIMON (124 Kanada), Sudhir MUDUR (124 Kanada), Charalambos POULLIS (300 Řecko), Selma RIZVIC (703 Slovensko), Dusanka BOSKOVIC (703 Slovensko), Fotis LIAROKAPIS (300 Řecko, domácí), Irene KATSOURI (300 Řecko), Stella DEMESTICHA (300 Řecko) a Dimitrios SKARLATOS (300 Řecko).
Vydání Athens, Greece, Proc. of the 9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games 2017), od s. 1-7, 7 s. 2017.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/17:00097865
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-5090-5812-9
ISSN 2474-0489
Doi http://dx.doi.org/10.1109/VS-GAMES.2017.8055804
UT WoS 000425228700001
Klíčová slova česky serious games; cultural heritage
Klíčová slova anglicky serious games; cultural heritage
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Fotios Liarokapis, PhD, učo 235197. Změněno: 31. 8. 2018 11:33.
Anotace
Commercial sea routes joining Europe with other cultures are vivid examples of cultural interaction. In this work, we present a serious game which aims to provide better insight and understanding of seaborne trade mechanisms and seafaring practices in the eastern Mediterranean during the Classical and Hellenistic periods. The game incorporates probabilistic geospatial analysis of possible ship routes through the re-use and spatial analysis from open GIS maritime, ocean, and weather data. These routes, along with naval engineering and sailing techniques from the period, are used as underlying information for the seafaring game. This work is part of the EU-funded project iMareCulture whose purpose is in raising the European identity awareness using maritime and underwater cultural interaction and exchange in the Mediterranean sea.
Návaznosti
727153, interní kód MUNázev: Advanced VR, iMmersive serious games and augmented reality as tools to raise awareness and access to European underwater Cultural heritage (Akronym: iMARECULTURE)
Investor: Evropská unie, Advanced VR, iMmersive serious games and augmented reality as tools to raise awareness and access to European underwater Cultural heritage, Europe in a changing world - inclusive, innovative and reflective Societies (Societal Challenges)
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 06:49