2017
Experimental Analysis of Mastery Learning Criteria
PELÁNEK, Radek a Jiří ŘIHÁKZákladní údaje
Originální název
Experimental Analysis of Mastery Learning Criteria
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ŘIHÁK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
New York, NY, USA, Proceedings of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization, od s. 156-163, 8 s. 2017
Nakladatel
ACM
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/17:00097866
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4503-4635-1
UT WoS
000850446100021
Klíčová slova anglicky
mastery learning; learner modeling; Bayesian knowledge tracing; exponential moving average
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 10. 2024 16:27, Mgr. Natálie Hílek
Anotace
V originále
A common personalization approach in educational systems is mastery learning. A key step in this approach is a criterion that determines whether a learner has achieved mastery. We thoroughly analyze several mastery criteria for the basic case of a single well-specified knowledge component. For the analysis we use experiments with both simulated and real data. The results show that the choice of data sources used for mastery decision and setting of thresholds are more important than the choice of a learner modeling technique. We argue that a simple exponential moving average method is a suitable technique for mastery criterion and propose techniques for the choice of a mastery threshold.
Návaznosti
MUNI/A/0897/2016, interní kód MU |
|