Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1393080, author = {Sedláčková, Jana}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2017-3-7}, keywords = {reading literacy; maternal reading aspirations; challenges associated with reading; first grade; parental involvement}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Osvojování dovednosti čtení očima matek žáků 1. tříd}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/137157}, volume = {22}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1393080 AU - Sedláčková, Jana PY - 2017 TI - Osvojování dovednosti čtení očima matek žáků 1. tříd JF - Studia paedagogica VL - 22 IS - 3 SP - 121-148 EP - 121-148 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - reading literacy KW - maternal reading aspirations KW - challenges associated with reading KW - first grade KW - parental involvement UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/137157 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/137157 N2 - Cílem této studie je přispět k porozumění toho, jaký význam připisují matky žáků 1. tříd jejich právě osvojované dovednosti čtení, včetně toho, co v tomto kontextu pociťují jako čtenářský problém. Studie čerpá z dat získaných hloubkovými polostrukturovanými rozhovory s 10 matkami. Rozhovory byly pořízeny koncem 2. pololetí školního roku 2015/2016. Prostřednictvím kvalitativní analýzy dat byly identifikovány tři různé čtenářské aspirace, které matky vzhledem ke svým dětem mají: praktická (aby si dítě osvojilo techniku čtení dostatečně dobře na to, aby ji mohlo využívat ve svém každodenním životě), prožitková (aby dítě mělo rádo knihy a našlo si ke čtení pozitivní vztah) a rozvojová (aby si dítě osvojilo čtení jako hodnotu pro svůj další osobní rozvoj). Ukazuje se, že s ohledem na své čtenářské aspirace matky různým způsobem nahlížejí také na to, co považují při čtení svých dětí za problém a co nikoli, respektive které jejich čtenářské obtíže vnímají velmi citelně a na kterých jim naopak zase tolik nezáleží. ER -
SEDLÁČKOVÁ, Jana. Osvojování dovednosti čtení očima matek žáků 1. tříd. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč.~22, č.~3, s.~121-148. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2017-3-7.
|