J 2017

Zkušenosti pediatrů s poskytováním péče u dětí s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností - pohledy z praxe.

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Základní údaje

Originální název

Zkušenosti pediatrů s poskytováním péče u dětí s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností - pohledy z praxe.

Název česky

Zkušenosti pediatrů s poskytováním péče u dětí s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností - pohledy z praxe.

Název anglicky

Experience of paediatricians with care for children with speech development and language competence deficits – from the medial practice

Autoři

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Pediatrie pro praxi, Olomouc, Solen, s.r.o. 2017, 1213-0494

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00098044

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

dítě s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností; opožděný vývoj řeči; raná logopedická intervence

Klíčová slova anglicky

children with speech development and language competence deficits; delayed speech development; early intervention

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2018 14:26, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

V současné době dochází v České republice ke zvyšujícímu se počtu dětí s opožděným a narušeným vývojem řeči. Poměrně velké množství dětí se potýká s nedostatky v úrovni komunikační schopnosti v posledním roce před vstupem do školy a po zahájení školní docházky. Proto je třeba se zaměřit na včasnou diagnostiku a zahájení odpovídající intervence ihned po zjištění vývojového opoždění. Příspěvek přináší závěry výzkumné studie analyzující názory pediatrů na danou problematiku.

Anglicky

Nowadays the number of children with a speech development delay or disorder has been increasing in the Czech Republic. Quite a large number of children show deficiency in communication abilities in the last pre-school year and after they start to attend school. Therefore we have to focus on early diagnostics and commencement of the corresponding intervention immediately after some delay in the development is found. The contribution brings conclusions of a research study analyzing the opinions of paediatricians concerning this matter.