2017
Zkušenosti pediatrů s poskytováním péče u dětí s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností - pohledy z praxe.
BYTEŠNÍKOVÁ, IlonaZákladní údaje
Originální název
Zkušenosti pediatrů s poskytováním péče u dětí s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností - pohledy z praxe.
Název česky
Zkušenosti pediatrů s poskytováním péče u dětí s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností - pohledy z praxe.
Název anglicky
Experience of paediatricians with care for children with speech development and language competence deficits – from the medial practice
Autoři
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Pediatrie pro praxi, Olomouc, Solen, s.r.o. 2017, 1213-0494
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00098044
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
dítě s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností; opožděný vývoj řeči; raná logopedická intervence
Klíčová slova anglicky
children with speech development and language competence deficits; delayed speech development; early intervention
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2018 14:26, Dana Nesnídalová
V originále
V současné době dochází v České republice ke zvyšujícímu se počtu dětí s opožděným a narušeným vývojem řeči. Poměrně velké množství dětí se potýká s nedostatky v úrovni komunikační schopnosti v posledním roce před vstupem do školy a po zahájení školní docházky. Proto je třeba se zaměřit na včasnou diagnostiku a zahájení odpovídající intervence ihned po zjištění vývojového opoždění. Příspěvek přináší závěry výzkumné studie analyzující názory pediatrů na danou problematiku.
Anglicky
Nowadays the number of children with a speech development delay or disorder has been increasing in the Czech Republic. Quite a large number of children show deficiency in communication abilities in the last pre-school year and after they start to attend school. Therefore we have to focus on early diagnostics and commencement of the corresponding intervention immediately after some delay in the development is found. The contribution brings conclusions of a research study analyzing the opinions of paediatricians concerning this matter.