J 2017

Dítě s opožděním ve vývoji řeči – čekat do třetího roku, nebo zahájit péči v raném věku?

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Základní údaje

Originální název

Dítě s opožděním ve vývoji řeči – čekat do třetího roku, nebo zahájit péči v raném věku?

Název česky

Dítě s opožděním ve vývoji řeči – čekat do třetího roku, nebo zahájit péči v raném věku?

Název anglicky

Children with delayed speech development – wait until they reach the age of three or start a therapy in their early age?

Autoři

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Pediatrie pro praxi, Olomouc, Solen, s.r.o. 2017, 1213-0494

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00098046

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

vývoj řeči; opožděný vývoj řeči; včasná diagnostika; stimulace rodiči

Klíčová slova anglicky

speech development; delayed speech development; early diagnostics; stimulation by parents

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2018 10:24, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Cílem této přehledové studie je informovat praktické lékaře pro děti a dorost o významu včasné diagnostiky u dětí s opožděním ve vývoji řeči a jazykových schopností. Jsou zde uvedeny dvě skupiny dětí, které jsou rizikové z hlediska vývoje řeči a jazykových schopností - děti s identifikovatelným rizikem a děti potencionálně rizikové. Příspěvek upozorňuje na přínos včasné diagnostiky a možnosti intervence s akcentem na terapeutické strategie, vycházející se sociopragmatické vývojové teorie.

Anglicky

The aim of this review study is to inform general practitioners for children and adolescents about the importance of early diagnostics of children with delayed speech and language competence development. It specifies two groups of children who are at risk as regards speech and language competence development – children with an identified risk and children with a potential risk. The contribution points out the benefits of early diagnostics and possible intervention with an emphasis on therapeutic strategies based on the sociopragmatic development theory. The aim of this review study is to inform general practitioners for children and adolescents about the importance of early diagnostics of children with delayed speech and language competence development. It specifies two groups of children who are at risk as regards speech and language competence development – children with an identified risk and children with a potential risk. The contribution points out the benefits of early diagnostics and possible intervention with an emphasis on therapeutic strategies based on the sociopragmatic development theory.