BOBKOVÁ, Markéta a Andrea HOLEŠINSKÁ. Networking in a destination from the perspective of virtual relationships and their spatial dimension. Geographia Technica. Cluj University Press, 2017, roč. 12, č. 2, s. 10-19. ISSN 1842-5135. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21163/GT_2017.122.02.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Networking in a destination from the perspective of virtual relationships and their spatial dimension
Autoři BOBKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Geographia Technica, Cluj University Press, 2017, 1842-5135.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Rumunsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00098068
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.21163/GT_2017.122.02
UT WoS 000419795100002
Klíčová slova anglicky network analysis; tourist card; virtual relationship; tourism destination governance; Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 14. 10. 2022 11:22.
Anotace
From the economic-geographical approach point of view, a tourism destination is traditionally regarded as a defined geographical area. However, the destination can be considered as a socio-economic system composed of a variety of entities, with many certain types of links among them. Increasing pressure on the destination competitiveness requires more complex methods for investigating internal links and the description of their structures. Using a network analysis in combination with a spatial perspective could provide relevant results for understanding collaborative relationships. This paper focuses on the network of relations that are established due to the participation in the tourism product – the Olomouc visitor card project. The core of the network analysis lies in the website links among stakeholders who joined the Olomouc visitor card project. The main idea is that these virtual relationships may also reflect a social process. Hence, the paper measures the quantitative network characteristics of tourism destination web space and visualizes the existing network on a map. Finally, the results are discussed in the context of tourism destination governance.
Návaznosti
MUNI/A/1046/2016, interní kód MUNázev: Primární výzkum malých a středních podnikatelů v cestovním ruchu (Akronym: MSPCR)
Investor: Masarykova univerzita, Primární výzkum malých a středních podnikatelů v cestovním ruchu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 06:19