2017
Utilization of virtual reality for teaching 3D tasks in geography
STUCHLÍK, Radim, Petr KUBÍČEK, Zdeněk STACHOŇ, Lukáš HERMAN, Jiří CHMELÍK et. al.Základní údaje
Originální název
Utilization of virtual reality for teaching 3D tasks in geography
Autoři
STUCHLÍK, Radim, Petr KUBÍČEK, Zdeněk STACHOŇ, Lukáš HERMAN, Jiří CHMELÍK, Michal SEDLÁK, Fotios LIAROKAPIS, Pavel UGWITZ, Vojtěch JUŘÍK, Kateřina CHMELAŘOVÁ, Čeněk ŠAŠINKA, Tomáš URBÁNEK, Radovan ŠIKL a Hana SVATOŇOVÁ
Vydání
CGE Lisbon Symposium 2017: Inegrating Knowledge and Understanding in Geography Education, 2017
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky
Virtual Reality, Education, Spatial Tasks
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 10. 10. 2022 12:36, Mgr. Bc. Michal Sedlák, Ph.D.
Anotace
V originále
Terrain analysis and related spatial tasks are among the most difficult to learn. When analyzing long-term results of admission exams of students at the Department of Geography, Faculty of Science, Masaryk University, it turns out that high school students have great difficulties working with hypsography. Only a small percentage of candidates were able to solve tasks of this type. The objective of presented study is to determine whether and how much collaborative learning in virtual reality helps understanding the problem.
Návaznosti
MUNI/M/0846/2015, interní kód MU |
|