a 2017

Utilization of virtual reality for teaching 3D tasks in geography

STUCHLÍK, Radim, Petr KUBÍČEK, Zdeněk STACHOŇ, Lukáš HERMAN, Jiří CHMELÍK et. al.

Základní údaje

Originální název

Utilization of virtual reality for teaching 3D tasks in geography

Autoři

Vydání

CGE Lisbon Symposium 2017: Inegrating Knowledge and Understanding in Geography Education, 2017

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

Klíčová slova anglicky

Virtual Reality, Education, Spatial Tasks

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 10. 10. 2022 12:36, Mgr. Bc. Michal Sedlák, Ph.D.

Anotace

V originále

Terrain analysis and related spatial tasks are among the most difficult to learn. When analyzing long-term results of admission exams of students at the Department of Geography, Faculty of Science, Masaryk University, it turns out that high school students have great difficulties working with hypsography. Only a small percentage of candidates were able to solve tasks of this type. The objective of presented study is to determine whether and how much collaborative learning in virtual reality helps understanding the problem.

Návaznosti

MUNI/M/0846/2015, interní kód MU
Název: Vliv metod kartografické vizualizace na úspěšnost řešení praktických a výukových prostorových úloh
Investor: Masarykova univerzita, Vliv metod kartografické vizualizace na úspěšnost řešení praktických a výukových prostorových úloh, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty