Informační systém Masarykovy univerzity 

Trust in alternative and professional media: The case of the youth news audiences in three European ...

česky | in English

MACEK, Jakub, Alena MACKOVÁ, Vassilis PAVLOPOULOS, Veronika KALMUS, Charles Michael ELAVSKY a Jan ŠEREK. Trust in alternative and professional media: The case of the youth news audiences in three European countries. European Journal of Developmental Psychology, 2017, roč. 27, č. 7, s. 1-15. ISSN 1740-5610. doi:10.1080/17405629.2017.1398079.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Trust in alternative and professional media: The case of the youth news audiences in three European countries
Autoři MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí), Alena MACKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Vassilis PAVLOPOULOS (300 Řecko), Veronika KALMUS (233 Estonsko), Charles Michael ELAVSKY (840 Spojené státy americké, domácí) a Jan ŠEREK (203 Česká republika, domácí).
Vydání European Journal of Developmental Psychology, 2017, 1740-5610.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Spojené království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Taylor & Francis Online
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1080/17405629.2017.1398079
Klíčová slova anglicky trust in alternative media; trust in professional media; adolescents; young adults
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Jakub Macek, Ph.D., učo 14931. Změněno: 1. 11. 2017 13:12.
Anotace
This exploratory paper applying cross-cultural and developmental perspective analyses and discusses trust in alternative media and its relation to trust in professional media, seeking to identify the national specifics of media trust and its developmental patterns. Employing 2016 survey data of Czech, Estonian and Greek youth (aged 14–25, N = 3654) collected as part of the international CATCH-EyoU project (Horizon 2020), the study outlines the typology of media trust, comprising trust in alternative and professional media, and compares social and political predictors influencing media trust in the three countries. The study illustrates the diversity of relations between the two types of media trust, concluding that differences in selected predictors of media trust and the distribution of media trust types across national sub-samples illuminate the strong role national context plays, illustrating the varying pathways development of media trust follows in these varied contexts along socioeconomic and cultural lines.
Návaznosti
649538, interní kód MUNázev: CATCH-EyoU - Constructing Active Citizenship with European Youth: Policies, practices, challenges and solutions (Akronym: CATCH-EyoU)
Investor: Evropská unie, Horizon 2020, Europe in a changing world - inclusive, innovative and reflective Societies (Societal Challenges)
VytisknoutZobrazeno: 18. 11. 2017 03:57

Relevantní odkazy 


Nahoru | Aktuální datum a čas: 18. 11. 2017 03:57, 46. (sudý) týden

Kontakty: istech(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz, studijní odd., správci práv, is-technici, e-technici, IT podpora | Použití cookies | Více o Informačním systému