Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1394435, author = {Ellederová, Eva}, article_location = {Brno}, article_number = {č. 3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2017-3-419}, keywords = {educational design research; intervention; iteration; experimental research; action research; twofold yield of educational design research; validation and development studies; procedural and substantive design principles}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Konstrukční výzkum ve vzdělávání}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/8442/pdf}, volume = {roč. 27}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1394435 AU - Ellederová, Eva PY - 2017 TI - Konstrukční výzkum ve vzdělávání JF - Pedagogická orientace VL - roč. 27 IS - č. 3 SP - 419-448 EP - 419-448 PB - Česká pedagogická společnost o.s. SN - 12114669 KW - educational design research KW - intervention KW - iteration KW - experimental research KW - action research KW - twofold yield of educational design research KW - validation and development studies KW - procedural and substantive design principles UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/8442/pdf L2 - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/8442/pdf N2 - Cílem této studie je vymezit pojetí konstrukčního výzkumu ve vzdělávání jako výzkumného designu, který klade důraz na vývoj řešení komplexních problémů v pedagogické praxi a na vývoj či validaci teorií o vzdělávacích procesech a vzdělávacích prostředích. Pro objasnění významu konstrukčního výzkumu je vymezena jeho otevřená a intervenční povaha a dualistický přínos. Následně se pokoušíme zmapovat samotný vznik, vývoj a současný stav konstrukčního výzkumu ve vzdělávání, který na začátku 21. století zahájil novou etapu praktické výzkumné metodologie vedoucí k účinnému překlenutí propasti mezi výzkumem a praxí ve formálním vzdělávání. Studie umožňuje porovnat zastoupení konstrukčního výskytu ve vybraných zemích, oblastech vzdělávání a typech intervencí. Těžištěm je přehledová studie realizovaných konstrukčních výzkumů, které se zaměřují převážně na design učebních materiálů a výuku jazyků. Na základě analýzy empirických studií diskutujeme důležité faktory a doporučení z ní vyplývající a představující teoretická a metodologická východiska pro námi zamýšlený konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely. ER -
ELLEDEROVÁ, Eva. Konstrukční výzkum ve vzdělávání. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost o.s., 2017, roč. 27, č. 3, s.~419-448. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2017-3-419.
|