2017
Učitelé jako tvůrci vzdělávacích videí na YouTube, Netnografická studie
HOLÍKOVÁ, KláraZákladní údaje
Originální název
Učitelé jako tvůrci vzdělávacích videí na YouTube, Netnografická studie
Název anglicky
Netnographic study of Teachers as educational YouTube content creators
Autoři
HOLÍKOVÁ, Klára
Vydání
XXV. Konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-14. 9. 2017, Hradec Králové, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
Educational online video; teacher; case study; netnography
Štítky
Změněno: 4. 4. 2018 16:01, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
V rámci příspěvku jsou představeny výsledky a metodologie netnografické vícepřípadové studie zaměřené na učitele tvořící vzdělávací online videa na YouTube. Cílem příspěvku je představení profesního sebepojetí učitelů. Pro studii je užito kvalitativní metodologie, konkrétně designu vícepřípadové studie. Výsledkem studie je popis působení učitelů na serveru YouTube a jejich sebepojetí v tomto prostředí. Nejvýraznějším znakem jejich profesního sebepojetí je pozitivní sebeoceňování utvořené na základě interakcí na YouTube.
Anglicky
The aim of this paper is to present the empirical research in the area of educational online videos and Netnographic methodology. This study aims to explore professional self-concept of teachers, who engage in the production of educational videos on YouTube. Qualitative multiple case study methodology is used. The analysis showed high self-esteem as dominant aspects of teacher’s professional self-concept based on the interactions with YouTube viewers.
Návaznosti
MUNI/A/0960/2016, interní kód MU |
|