a 2017

Učitelé jako tvůrci vzdělávacích videí na YouTube, Netnografická studie

HOLÍKOVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

Učitelé jako tvůrci vzdělávacích videí na YouTube, Netnografická studie

Název anglicky

Netnographic study of Teachers as educational YouTube content creators

Autoři

HOLÍKOVÁ, Klára

Vydání

XXV. Konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-14. 9. 2017, Hradec Králové, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Educational online video; teacher; case study; netnography

Štítky

Změněno: 4. 4. 2018 16:01, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

V rámci příspěvku jsou představeny výsledky a metodologie netnografické vícepřípadové studie zaměřené na učitele tvořící vzdělávací online videa na YouTube. Cílem příspěvku je představení profesního sebepojetí učitelů. Pro studii je užito kvalitativní metodologie, konkrétně designu vícepřípadové studie. Výsledkem studie je popis působení učitelů na serveru YouTube a jejich sebepojetí v tomto prostředí. Nejvýraznějším znakem jejich profesního sebepojetí je pozitivní sebeoceňování utvořené na základě interakcí na YouTube.

Anglicky

The aim of this paper is to present the empirical research in the area of educational online videos and Netnographic methodology. This study aims to explore professional self-concept of teachers, who engage in the production of educational videos on YouTube. Qualitative multiple case study methodology is used. The analysis showed high self-esteem as dominant aspects of teacher’s professional self-concept based on the interactions with YouTube viewers.

Návaznosti

MUNI/A/0960/2016, interní kód MU
Název: Procesy učení v různých sociálních prostředích
Investor: Masarykova univerzita, Procesy učení v různých sociálních prostředích, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty