2017
Tailoring language courses: task chaining, life skills
HRADILOVÁ, AlenaZákladní údaje
Originální název
Tailoring language courses: task chaining, life skills
Autoři
HRADILOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Languages for Specific Purposes in Higher Education conference, the University of Oxford Language Centre, Velká Británie, 7.9.2017, 2017
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/17:00098250
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
syllabus cognitive thinking experiential learning life skills soft skills
Změněno: 25. 4. 2018 13:39, Mgr. Alena Hradilová, Ph.D.
Anotace
V originále
The talk describes the journey of teachers who decided to abandon the traditional topic based syllabus to focus on life skills. We crossed the border between pedagogy and andragogy and moved from atomized language skills practice to task chaining. We will share such examples from courses of Legal English and illustrate how students perceive the variety of teaching methods and types of learning, and how students’ complaints on mixed ability classes miraculously disappeared.