D 2017

Finanční krize - změna strategické pozice podniku

ZÁTHURECKÝ, Viliam

Základní údaje

Originální název

Finanční krize - změna strategické pozice podniku

Název anglicky

Financial crisis - change the strategic position oh the company

Vydání

1. vyd. Bratislava, od s. 1154 - 1162, 8 s. 2017

Nakladatel

Vydavateľstvo EKONÓM Bratislava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-225-4422-1

Klíčová slova česky

Obchodní strategie, finanční krize, strategická pozice, konkurenceschopnost

Klíčová slova anglicky

Business strategy, financial crisis, strategic position, competitiveness

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 11. 2017 15:53, Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D.

Anotace

V originále

Tvorba nepřetržité úpravy obchodní strategie získává v současné podnikové strategii vysokou důležitost. Profesní a vědecký výzkum tohoto fenoménu může představovat výraznou reakci na současnou ekonomickou situaci. Tento článek představuje motivy zmeny strategické pozice formou případové studie což vede k vytvoření konzistentní obchodní strategie pro tvůrčí činnost podniku, pokud jde o strategické alternativy pro jeho další rozvoj. Článek analyzuje způsob jak zákazníci tuto změnu přijmou a co tato skutečnost přinese podnikům. Zjištění ukazují, že změna strategické pozice podniku má v podniku významné postavení a zvyšuje přitažlivost pro zákazníky a nakonec zvýšení konkurenceschopnosti.

Anglicky

Creating a continuous adjustment of business strategy acquires in contemporary business practice in importance. Profession al and scientific research of this phenomenon may present economy in this region significantly react to the current economic situation. This paper presents a case study motives leading to the creation of a consistent business strategy, respectively. to cha nge the creative activity of the enterprise in terms of strategic alternatives for its further development. The paper analyzes how customers embrace this change and that this fact brings to the business. The findings show that the change of the strategic p osition of the company is the enterprise value for a significant shift, increasing the attractiveness for customers and ultimately increase its competitiveness.