2017
Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
SLAVÍK, Jan, Klára ULIČNÁ, Jana STARÁ a Petr NAJVARZákladní údaje
Originální název
Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
Název anglicky
Case studies of instruction in different school subjects
Autoři
SLAVÍK, Jan, Klára ULIČNÁ, Jana STARÁ a Petr NAJVAR
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 463 s. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 44, 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-210-8768-2
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017
Štítky
Změněno: 15. 11. 2017 14:49, PhDr. Lea Novotná
V originále
Kniha představuje didaktickou kazuistiku jako nástroj pro kultivaci (oborově)didaktického myšlení. V první části je představen pojem kazuistika v souvislosti s výzkumem v klinických vědách. Zvláštní pozornost je potom věnována didaktickým kazuistikám a jejich roli v transdisciplinárním didaktickém výzkumu a představení transdidaktického přístupu využívajícího metodiku 3A. Druhou část knihy tvoří vybrané didaktické kazuistiky zpracované týmem oborových didaktiků a učitelů v praxi. Kniha navazuje na publikaci Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory autorů J. Slavíka, T. Janíka, P. Najvara a P. Knechta.
Anglicky
The book introduces the case study of instruction as a means of cultivating (field)didactic thinking. In the first part, case studies are introduced as a research tool in clinical fields. Particular attention is devoted to case studies of instruction and their role in transdisciplinary research in didactics. The transdidactic approach that makes use of the 3A procedure is also introduced. The second part of the book presents 25 case studies of instruction that have been developer by various teams that consisted of researchers and teachers. The book is an extension of the book Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory by J. Slavík, T. Janík, P. Najvar a P. Knecht.