J 2017

Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie

FRAJER, Jindřich, Jan HERCIK a Martin STODŮLKA

Základní údaje

Originální název

Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie

Název česky

Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie

Název anglicky

Fishponds as a theme for field education of geography

Autoři

FRAJER, Jindřich (203 Česká republika, garant), Jan HERCIK (203 Česká republika) a Martin STODŮLKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Geografické rozhledy, Praha, Česká geografická společnost, 2017, 1210-3004

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00098339

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

rybníky; terénní výuka; geografie; interdisciplinarita; Česko

Klíčová slova anglicky

fishponds; field education; geography; interdisciplinarity; Czechia

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2018 16:47, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Rybníky se řadí mezi významné a zároveň známé krajinné prvky Česka. Všeobecné povědomí o jejich roli a funkci v krajině a zároveň jejich prostorová distribuce na takřka celém území našeho státu, z nich činí také velmi vhodné lokality k terénní výuce na základních i středních školách. V následujícím textu se zabýváme náměty spojené s rybníky pro terénní výuku geografie a uvádíme rovněž praktické ukázky pro její přípravu, spolu s možným interdisciplinárním přesahem.

Anglicky

Fishponds belongs to important and well-known landscape features of Czechia. The general awareness of their role and function in the landscape and their spatial distribution on almost the whole territory of Czechia, makes them also very suitable sites for field education at elementary and secondary schools. The following text deals with topics related to ponds for field education of geography and we also provide several demonstrations for its preparation, together with a possible interdisciplinary overlap.

Návaznosti

MUNI/A/1262/2016, interní kód MU
Název: Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku
Investor: Masarykova univerzita, Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty