2017
Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie
FRAJER, Jindřich, Jan HERCIK a Martin STODŮLKAZákladní údaje
Originální název
Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie
Název česky
Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie
Název anglicky
Fishponds as a theme for field education of geography
Autoři
FRAJER, Jindřich (203 Česká republika, garant), Jan HERCIK (203 Česká republika) a Martin STODŮLKA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Geografické rozhledy, Praha, Česká geografická společnost, 2017, 1210-3004
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00098339
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
rybníky; terénní výuka; geografie; interdisciplinarita; Česko
Klíčová slova anglicky
fishponds; field education; geography; interdisciplinarity; Czechia
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2018 16:47, Dana Nesnídalová
V originále
Rybníky se řadí mezi významné a zároveň známé krajinné prvky Česka. Všeobecné povědomí o jejich roli a funkci v krajině a zároveň jejich prostorová distribuce na takřka celém území našeho státu, z nich činí také velmi vhodné lokality k terénní výuce na základních i středních školách. V následujícím textu se zabýváme náměty spojené s rybníky pro terénní výuku geografie a uvádíme rovněž praktické ukázky pro její přípravu, spolu s možným interdisciplinárním přesahem.
Anglicky
Fishponds belongs to important and well-known landscape features of Czechia. The general awareness of their role and function in the landscape and their spatial distribution on almost the whole territory of Czechia, makes them also very suitable sites for field education at elementary and secondary schools. The following text deals with topics related to ponds for field education of geography and we also provide several demonstrations for its preparation, together with a possible interdisciplinary overlap.
Návaznosti
MUNI/A/1262/2016, interní kód MU |
|