FRAJER, Jindřich, Jan HERCIK a Martin STODŮLKA. Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie. Geografické rozhledy. Praha: Česká geografická společnost, 2017, roč. 27, č. 1, s. 16-19. ISSN 1210-3004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie
Název česky Rybníky jako tematické náměty pro terénní výuku geografie
Název anglicky Fishponds as a theme for field education of geography
Autoři FRAJER, Jindřich (203 Česká republika, garant), Jan HERCIK (203 Česká republika) a Martin STODŮLKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Geografické rozhledy, Praha, Česká geografická společnost, 2017, 1210-3004.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00098339
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky rybníky; terénní výuka; geografie; interdisciplinarita; Česko
Klíčová slova anglicky fishponds; field education; geography; interdisciplinarity; Czechia
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 13. 3. 2018 16:47.
Anotace
Rybníky se řadí mezi významné a zároveň známé krajinné prvky Česka. Všeobecné povědomí o jejich roli a funkci v krajině a zároveň jejich prostorová distribuce na takřka celém území našeho státu, z nich činí také velmi vhodné lokality k terénní výuce na základních i středních školách. V následujícím textu se zabýváme náměty spojené s rybníky pro terénní výuku geografie a uvádíme rovněž praktické ukázky pro její přípravu, spolu s možným interdisciplinárním přesahem.
Anotace anglicky
Fishponds belongs to important and well-known landscape features of Czechia. The general awareness of their role and function in the landscape and their spatial distribution on almost the whole territory of Czechia, makes them also very suitable sites for field education at elementary and secondary schools. The following text deals with topics related to ponds for field education of geography and we also provide several demonstrations for its preparation, together with a possible interdisciplinary overlap.
Návaznosti
MUNI/A/1262/2016, interní kód MUNázev: Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku
Investor: Masarykova univerzita, Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 8. 9. 2024 16:15