k 2017

Co si žáci představují pod pojmy kyslík a uhlík?

BORTLÍKOVÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

Co si žáci představují pod pojmy kyslík a uhlík?

Název česky

Co si žáci představují pod pojmy kyslík a uhlík?

Autoři

BORTLÍKOVÁ, Monika

Vydání

AKTUÁLNE PROBLÉMY DIZERTAČNÝCH PRÁC V TEÓRII PRÍRODOVEDNÉHO VZDELÁVANIA, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

miskoncept, prekoncept, kyslík, uhlík

Klíčová slova anglicky

misconception, preconception, oxygen, carbon
Změněno: 9. 3. 2018 12:39, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková

Anotace

V originále

Proces učení je kumulativní děj vedoucí k propojování a zastrukturování jednotlivých pojmů a informací, které jsou pro žáky v danou chvíli nové, do velkých celků. Pojmy, informace ale také celky jsou neustále vzájemně propojovány novými vazbami. Při výuce přírodovědných předmětů je vzájemná provázanost všech vnitřních i vnějších činitelů nepostradatelná. Tyto stimuly s sebou přinášejí pro žáka nové informace a pohledy na různé přírodovědné děje a procesy, jež v konečném důsledku mají velký vliv na tvorbu miskoncepcí. Příspěvek se zabývá problematikou identifikace miskoncepcí u žáků 8. ročníků základní školy. Předložené výzkumné šetření zahrnuje triangulaci, která je odbornou veřejností velmi vyhledávanou metodou především v pedagogicko-didaktickém výzkum. Cílem výzkumného šetření je přispět k identifikaci vybraných žákovských miskoncepcí, jejich zastrukturování v systému žákovských myšlenkových postupů a původ jejich vzniku.