2017
Co si žáci představují pod pojmy kyslík a uhlík?
BORTLÍKOVÁ, MonikaZákladní údaje
Originální název
Co si žáci představují pod pojmy kyslík a uhlík?
Název česky
Co si žáci představují pod pojmy kyslík a uhlík?
Autoři
BORTLÍKOVÁ, Monika
Vydání
AKTUÁLNE PROBLÉMY DIZERTAČNÝCH PRÁC V TEÓRII PRÍRODOVEDNÉHO VZDELÁVANIA, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
miskoncept, prekoncept, kyslík, uhlík
Klíčová slova anglicky
misconception, preconception, oxygen, carbon
Změněno: 9. 3. 2018 12:39, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková
Anotace
V originále
Proces učení je kumulativní děj vedoucí k propojování a zastrukturování jednotlivých pojmů a informací, které jsou pro žáky v danou chvíli nové, do velkých celků. Pojmy, informace ale také celky jsou neustále vzájemně propojovány novými vazbami. Při výuce přírodovědných předmětů je vzájemná provázanost všech vnitřních i vnějších činitelů nepostradatelná. Tyto stimuly s sebou přinášejí pro žáka nové informace a pohledy na různé přírodovědné děje a procesy, jež v konečném důsledku mají velký vliv na tvorbu miskoncepcí. Příspěvek se zabývá problematikou identifikace miskoncepcí u žáků 8. ročníků základní školy. Předložené výzkumné šetření zahrnuje triangulaci, která je odbornou veřejností velmi vyhledávanou metodou především v pedagogicko-didaktickém výzkum. Cílem výzkumného šetření je přispět k identifikaci vybraných žákovských miskoncepcí, jejich zastrukturování v systému žákovských myšlenkových postupů a původ jejich vzniku.