2017
Standardization in medical education: review, collection and selection of standards to address technical and educational aspects in outcome-based medical education
VAITSIS, Christos, Dimitris SPACHOS, Matěj KAROLYI, Luke WOODHAM, Nabil ZARY et. al.Základní údaje
Originální název
Standardization in medical education: review, collection and selection of standards to address technical and educational aspects in outcome-based medical education
Autoři
VAITSIS, Christos (752 Švédsko), Dimitris SPACHOS (300 Řecko), Matěj KAROLYI (203 Česká republika, domácí), Luke WOODHAM (752 Švédsko), Nabil ZARY (752 Švédsko), Panagiotis BAMIDIS (300 Řecko) a Martin KOMENDA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
MEFANET Journal, Brno, Facta Medica, 2017, 1805-9163
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14110/17:00098488
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
Klíčová slova anglicky
Medical education; healthcare education; outcome-based education; curriculum; standardization; technical standards; standard-compliant systems
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 9. 2018 10:35, Soňa Böhmová
Anotace
V originále
Modern medical and healthcare curricula represent a highly complex mixture of different disciplines, specialties and pedagogical approaches, the nature of which can be difficult to communicate to key stakeholders. This issue is exacerbated when considering curricula beyond individual institutions at a local, national or international level. To date, there is no standardised way of describing and reporting curricula within Outcome-Based Medical and Healthcare Education.