J 2017

Standardization in medical education: review, collection and selection of standards to address technical and educational aspects in outcome-based medical education

VAITSIS, Christos, Dimitris SPACHOS, Matěj KAROLYI, Luke WOODHAM, Nabil ZARY et. al.

Základní údaje

Originální název

Standardization in medical education: review, collection and selection of standards to address technical and educational aspects in outcome-based medical education

Autoři

VAITSIS, Christos (752 Švédsko), Dimitris SPACHOS (300 Řecko), Matěj KAROLYI (203 Česká republika, domácí), Luke WOODHAM (752 Švédsko), Nabil ZARY (752 Švédsko), Panagiotis BAMIDIS (300 Řecko) a Martin KOMENDA (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

MEFANET Journal, Brno, Facta Medica, 2017, 1805-9163

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14110/17:00098488

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

Klíčová slova anglicky

Medical education; healthcare education; outcome-based education; curriculum; standardization; technical standards; standard-compliant systems

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 9. 2018 10:35, Soňa Böhmová

Anotace

V originále

Modern medical and healthcare curricula represent a highly complex mixture of different disciplines, specialties and pedagogical approaches, the nature of which can be difficult to communicate to key stakeholders. This issue is exacerbated when considering curricula beyond individual institutions at a local, national or international level. To date, there is no standardised way of describing and reporting curricula within Outcome-Based Medical and Healthcare Education.