D 2017

A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards

KOMENDA, Martin, Matěj KAROLYI, Christos VAITSIS, Dimitris SPACHOS, Luke WOODHAM et. al.

Základní údaje

Originální název

A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards

Autoři

KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Matěj KAROLYI (203 Česká republika, domácí), Christos VAITSIS (752 Švédsko), Dimitris SPACHOS (300 Řecko) a Luke WOODHAM (826 Velká Británie a Severní Irsko)

Vydání

Los Alamitos, 2017 IEEE 30th International Symposium on Computer-Based Medical Systems, od s. 144-149, 6 s. 2017

Nakladatel

IEEE Computer Society

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Kanada

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14110/17:00098489

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-1-5386-1710-6

ISSN

UT WoS

000424864800029

Klíčová slova anglicky

Medical and healthcare education; standardization; data analysis; data visualization

Štítky

Změněno: 13. 3. 2018 13:13, Soňa Böhmová

Anotace

V originále

Curriculum design and implementation in higher medical education can be a great challenge. Although there are well-defined standards, such as the Curriculum Inventory and Competency Framework by MedBiquitous Consortium, existing systems are incapable of a visual representation of the various components, attributes, and relations. In this paper, we present the MEDCIN platform, a pilot tool which uses a standard-compliant curriculum data model to offer comprehensive and thorough analysis of a given curriculum. In addition, the ongoing research in challenging areas, such as the curriculum content comparison, can reveal valuable knowledge from existing data and transform the future of medical education.