2017
A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards
KOMENDA, Martin, Matěj KAROLYI, Christos VAITSIS, Dimitris SPACHOS, Luke WOODHAM et. al.Základní údaje
Originální název
A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards
Autoři
KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Matěj KAROLYI (203 Česká republika, domácí), Christos VAITSIS (752 Švédsko), Dimitris SPACHOS (300 Řecko) a Luke WOODHAM (826 Velká Británie a Severní Irsko)
Vydání
Los Alamitos, 2017 IEEE 30th International Symposium on Computer-Based Medical Systems, od s. 144-149, 6 s. 2017
Nakladatel
IEEE Computer Society
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Kanada
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14110/17:00098489
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-1-5386-1710-6
ISSN
UT WoS
000424864800029
Klíčová slova anglicky
Medical and healthcare education; standardization; data analysis; data visualization
Štítky
Změněno: 13. 3. 2018 13:13, Soňa Böhmová
Anotace
V originále
Curriculum design and implementation in higher medical education can be a great challenge. Although there are well-defined standards, such as the Curriculum Inventory and Competency Framework by MedBiquitous Consortium, existing systems are incapable of a visual representation of the various components, attributes, and relations. In this paper, we present the MEDCIN platform, a pilot tool which uses a standard-compliant curriculum data model to offer comprehensive and thorough analysis of a given curriculum. In addition, the ongoing research in challenging areas, such as the curriculum content comparison, can reveal valuable knowledge from existing data and transform the future of medical education.