B 2017

Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou

SOURALOVÁ, Adéla, Tereza HRONOVÁ, Matouš JELÍNEK, Vendula KŘIVÁ, Stanislav MAKEŠ et. al.

Základní údaje

Originální název

Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou

Název česky

Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou

Název anglicky

Care for Sale : How Labours of Love Turn into Paid Service

Autoři

SOURALOVÁ, Adéla, Tereza HRONOVÁ, Matouš JELÍNEK, Vendula KŘIVÁ, Stanislav MAKEŠ a Monika ŠPANIELOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 256 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-8651-7

Klíčová slova česky

péče; agentury; marketizace

Klíčová slova anglicky

care; agencies; marketization

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 11. 2018 12:48, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Co mají společného miniškolky, hotely pro psy, hodinoví manželé, agentury poskytující péči o seniory, děti či domácnost? Jedná se o subjekty prodávající služby ještě donedávna vykonávané z lásky – rozuměj bezplatně – samotnými členkami a členy domácnosti. Kniha Péče na prodej se věnuje současnému trendu přesouvání úkonů tzv. sociální reprodukce ze soukromé sféry rodin a domácností do veřejného prostředí trhu. Autoři předkládají zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřil na vytváření nabídky těchto služeb a jejich prezentaci klientům a klientkám. Perspektiva poskytovatelů, tedy majitelek a majitelů uvedených agentur, je velmi zajímavá. Nabízí vhled do myšlení a praktik lidí, kteří aktivně řídí vlak marketizace našich životů.

Anglicky

What do kindergarten homeschools, dog hotels, hourly husbands, senior care, and babysitting and housekeeping services have in common? These are providers of paid services which, until recently, used to be given by loving household members to others for free. This book focuses on the current trend of the acts of “social reproduction” being moved from the private sphere of home and family to the public market. The authors present the findings of their qualitative research which has focused on the supply of this kind of services and their presentation to potential clients. The perspective of the providers, the owners of the agencies, is truly interesting. It offers an insight into the thinking and practice of people who actively také the wheel to drive us towards marketisation of our lives.