2017
Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou
SOURALOVÁ, Adéla, Tereza HRONOVÁ, Matouš JELÍNEK, Vendula KŘIVÁ, Stanislav MAKEŠ et. al.Základní údaje
Originální název
Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou
Název česky
Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou
Název anglicky
Care for Sale : How Labours of Love Turn into Paid Service
Autoři
SOURALOVÁ, Adéla, Tereza HRONOVÁ, Matouš JELÍNEK, Vendula KŘIVÁ, Stanislav MAKEŠ a Monika ŠPANIELOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 256 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8651-7
Klíčová slova česky
péče; agentury; marketizace
Klíčová slova anglicky
care; agencies; marketization
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 11. 2018 12:48, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
Co mají společného miniškolky, hotely pro psy, hodinoví manželé, agentury poskytující péči o seniory, děti či domácnost? Jedná se o subjekty prodávající služby ještě donedávna vykonávané z lásky – rozuměj bezplatně – samotnými členkami a členy domácnosti. Kniha Péče na prodej se věnuje současnému trendu přesouvání úkonů tzv. sociální reprodukce ze soukromé sféry rodin a domácností do veřejného prostředí trhu. Autoři předkládají zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřil na vytváření nabídky těchto služeb a jejich prezentaci klientům a klientkám. Perspektiva poskytovatelů, tedy majitelek a majitelů uvedených agentur, je velmi zajímavá. Nabízí vhled do myšlení a praktik lidí, kteří aktivně řídí vlak marketizace našich životů.
Anglicky
What do kindergarten homeschools, dog hotels, hourly husbands, senior care, and babysitting and housekeeping services have in common? These are providers of paid services which, until recently, used to be given by loving household members to others for free. This book focuses on the current trend of the acts of “social reproduction” being moved from the private sphere of home and family to the public market. The authors present the findings of their qualitative research which has focused on the supply of this kind of services and their presentation to potential clients. The perspective of the providers, the owners of the agencies, is truly interesting. It offers an insight into the thinking and practice of people who actively také the wheel to drive us towards marketisation of our lives.