ŠAUER, Martin. Identifikace úkolů a aktivit CCRJM ve vazbě na rozhodovací a zákaznický proces návštěvníků JMK (Identification of tasks and activities of the Tourist Authority South Moravia in relation to the decision-making and customer process of visitors of the South Moravian Region). Brno: Centrála cestovního ruchu Jižní Morava, z.s.p.o., 2017, 26 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Identifikace úkolů a aktivit CCRJM ve vazbě na rozhodovací a zákaznický proces návštěvníků JMK
Name (in English) Identification of tasks and activities of the Tourist Authority South Moravia in relation to the decision-making and customer process of visitors of the South Moravian Region
Authors ŠAUER, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, 26 pp. 2017.
Publisher Centrála cestovního ruchu Jižní Morava, z.s.p.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Research report
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/17:00098592
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech) cestovní ruch; destinační společnost; strategie; marketing; produkt
Keywords in English tourism; destination management organisation; strategy; marketing; product
Changed by Changed by: Ing. Ondřej Repík, učo 76480. Changed: 5/12/2017 12:47.
Abstract
Předkládaná Souhrnná výzkumná zpráva byla zpracována jako výstup smluvního výzkumu, který byl realizován mezi Ekonomicko-správní fakultou Masarykovy univerzity a destinační společností Centrála cestovního ruchu Jižní Morava, z.s.p.o. (CCRJM). Předmětem a cílem výzkumu bylo zkoumat úkoly a aktivity CCRJM ve vazbě na rozhodovací a zákaznický proces návštěvníků jižní Moravy. V průběhu zpracování Souhrnné výzkumné zprávy byla provedena sumarizace a výběr relevantních dat pro výzkum, vytvořena byla metodika, provedena byla analýza dat, dále byly navrženy priority a aktivity CCRJM vedoucí k rozvoji jižní Moravy jako destinace cestovního ruchu. Souhrnná výzkumná zpráva byla zpracována s využitím kvalitativních metod (metoda expertního panelu, metoda scénářů, metoda analogie, heuristické metody), kvantitativních metod (modely časových řad, systémové modely) a dalších statistických a prognostických metod.
Abstract (in English)
The comprehensive research report was prepared as an outcome of contracted research, which was carried out between the Faculty of Economics and Administration, Masaryk University, and destination management organisation the Tourist Authority South Moravia. The object and purpose of the research was to examine tasks and activities of the Tourist Authority South Moravia in relation to the decision-making process and customer process of visitors of the South Moravian Region. During the processing of this summary research report relevant research data were summarized and selected. The research methodology was formulated and also data analysis and output evaluation were conducted. Consequently priorities and activities of the Tourist Authority South Moravia have been proposed leading to development of the South Moravian Region as a tourist destination. The comprehensive research report was done using qualitative methods (expert panel method, method of scenarios, method of analogies, heuristic methods), quantitative methods (time series models, system models) and other statistical and forecasting methods.
PrintDisplayed: 30/5/2024 23:39