ELLEDEROVÁ, Eva. Design-Based Research of an E-Coursebook for ESP. In Conference proceedings. ICT for language learning. 10th Edition. Florencie: Pixel, 2017, s. 420-425. ISBN 978-88-6292-806-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Design-Based Research of an E-Coursebook for ESP
Název česky Konstrukční výzkum elektronické učebnice pro výuku ESP
Autoři ELLEDEROVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Florencie, Conference proceedings. ICT for language learning. 10th Edition, od s. 420-425, 6 s. 2017.
Nakladatel Pixel
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00098602
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-88-6292-806-9
ISSN 2420-9619
Klíčová slova česky konstrukční výzkum; intervence; iterace; konstrukční principy; elektronická učebnice pro výuku ESP; kategoriální systém hodnotících kritérií
Klíčová slova anglicky design-based research; intervention; iteration; design principles; e-coursebook for ESP; evaluation criteria checklist
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D., učo 25940. Změněno: 22. 3. 2018 15:51.
Anotace
The paper deals with the design-based research of an e-coursebook for English for specific purposes (hereinafter referred to as ESP) which can serve as an example of good practice for teachers in higher education. The aim of this research project is to establish a link between the design of an e-coursebook English for Information Technology and its iterative testing for the purpose of evaluation and re-design so that the coursebook would be the most appropriate teaching and learning tool for the target group of students. The first part of this paper frames the concept of design-based research as a research design which puts emphasis on the development of research-based solutions to complex problems in educational practice and development or validation of theories about learning processes and learning environments. The second part outlines the design-based research of the e-coursebook English for Information Technology. It focuses on the research objectives, individual stages of the research, description of research samples and development of data collection tools.
Návaznosti
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 00:27