BOBKOVÁ, Markéta a Svatava NUNVÁŘOVÁ. Služby cestovního ruchu a řízení jejich kvality: zaměření na úlohu veřejného sektoru. Studia turistica. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, roč. 8, č. 2, s. 7-17. ISSN 1804-252X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Služby cestovního ruchu a řízení jejich kvality: zaměření na úlohu veřejného sektoru
Název anglicky Tourism services and service quality management: a focus on the role of the public sector
Autoři BOBKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Svatava NUNVÁŘOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Studia turistica, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, 1804-252X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50901 Other social sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00098697
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky Analýza kvality služeb; Benchmarking; Veřejný sektor; Řízení kvality
Klíčová slova anglicky Analysis of service quality; Benchmarking; Public sector; Quality management
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 14. 10. 2022 13:35.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na analýzu kvality služeb v cestovním ruchu. Jelikož je produkt cestovního ruchu tvořen různými službami, uspokojení potřeb návštěvníků značně závisí na kvalitě služeb poskytovaných podnikateli i veřejným sektorem. Nezastupitelnou roli má veřejný sektor v oblasti řízení kvality a implementace metod a nástrojů ovlivňujících kvalitu služeb. Cílem článku je předložit zkušenosti z praxe České republiky i poznatky vybraných turisticky vyspělých destinací. Pro popisování přístupů vybraných zemí byla využita metoda deskriptivní a při jejich hodnocení metody analýzy a komparace. Na základě aktuálních zjištění a šetření realizovaného v Horním Rakousku (2014) lze uvést, že pro kvalitu služeb i procesu, v němž jsou služby poskytovány, mají zásadní význam finanční zdroje a úroveň spolupráce poskytovatelů služeb.
Anotace anglicky
The paper focuses on the analysis of the quality of tourism services. The tourism product consists of various services provided by the private sector, as well as public sector. Naturally, visitor experience depends on the quality of both types of services. The public sector has its irreplaceable role in the field of quality management and implementation of methods and tools affecting service quality. The aim of this article is to present practical experience of the Czech Republic and selected tourist destinations. To describe the foreign attitudes, descriptive research method was used, accompanied by methods of analysis and comparison. On the basis of the findings and the questionnaire survey conducted in Upper Austria (2014), it can be said that the quality of service and service management process depends on financial resources and the level of cooperation between service providers.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:49