KRÁSA, Jan. Vývoj narativní kompetence u dětí – poznatky z longitudinálního výzkumu. In XXV. ročník konference ČAPV, Hradec králové. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vývoj narativní kompetence u dětí – poznatky z longitudinálního výzkumu
Název anglicky Development of Narrative Competence – Insights from Longitudinal Reasearch
Autoři KRÁSA, Jan.
Vydání XXV. ročník konference ČAPV, Hradec králové, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky narativní kompetence; narativní paměť; makrostruktura; mikrostruktura; příběh
Klíčová slova anglicky narrative competence; narrative memory; macrostructure; microstructure; story
Změnil Změnil: Mgr. Jan Krása, Ph.D., učo 12516. Změněno: 7. 3. 2018 12:45.
Anotace
Vývoj narativní kompetence, čili schopnosti porozumět informacím ve formě příběhu a schopnost dávat informacím strukturu příběhu, představuje vývoj komplexu různých kognitivních modulů: modul syntagmaticky členit narativní prostor (k tomu mu složí různé typy spojení: adiční, temporální či kauzativní), modul koheze (bezchybné užití anafor) a modul narativní koherence (schopnost vystavět zápletku). Činnost Jednotlivých kognitivních modulů lze empiricky sledovat.
Anotace anglicky
Development of narrative competence resides in the development of a several different cognitive modules: module for the syntagmatical division of narrative space (to use different connective types: addition, temporal or causative), cohesion module (use of anaphors) and narrative coherence module (ability to build the plot). The activity of individual cognitive modules can be empirically studied.
VytisknoutZobrazeno: 2. 9. 2024 04:08