BAKEŠOVÁ, Václava. Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes. Online. In Horová, Helena. Texte de spécialié, texte scientifique à l'université. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017, s. 22-26. ISBN 978-80-261-0761-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes
Název česky Doprovázení studentů v četbě různých typů textů
Název anglicky Accompany students in reading different types of texts
Autoři BAKEŠOVÁ, Václava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Plzeň, Texte de spécialié, texte scientifique à l'université. od s. 22-26, 5 s. 2017.
Nakladatel Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW conference object - konferenční příspěvek
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00098844
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-261-0761-3
Klíčová slova česky čtení; studenti vysokých škol; studijní úkoly komunikace prostřednictvím textů; soustředěné čtení; strukturované čtení
Klíčová slova anglicky reading; university students; study assignments communication via texts; focused reading; structured reading
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Změněno: 8. 3. 2018 09:30.
Anotace
Dans cet article le déclin de l'intéret pour la lecture chez les étudiants universitaires actuels est analysé. Ce fait implique non seulement la question de changer les approches, de reformuler les missions des études et de controler leur réalisation, mais aussi l'objectif d'une nouvelle définition de la communication via les textes et la motivation pour une lecture ciblée et structurée. La "syntaxe" de la lecture personnelle montre que chaque texte doit etre étudié par rapport a d'autres textes comme un mot dans une phrase.
Anotace česky
V tomto článku zkoumáme pokles zájmu o čtení u současných studentů vysokých škol. Z této skutečnosti vyplývá nejen otázka změny přístupů, nové formulace poslání studia a sledování jejich uskutečňování, ale i cíl nově definovat komunikaci prostřednictvím textů a motivaci k cílenému a strukturovanému čtení. "Syntax" osobního čtení ukazuje, že každý text musí být studován ve vztahu k jiným textům jako slovo ve větě.
Anotace anglicky
In this article the decline in interest in reading among current university students is analyzed. This fact implies not only the question of changing the approaches, of reformulating the missions of the studies and of controlling their realization, but also the objective of a new definition of the communication via the texts and the motivation for a targeted and structured reading. The "syntax" of personal reading shows that each text must be studied in relation to other texts as a word in a sentence.
VytisknoutZobrazeno: 15. 10. 2024 03:28