J 2017

Filmová hudba a její zázemí v české pedagogice

MUSIL, Ondřej

Základní údaje

Originální název

Filmová hudba a její zázemí v české pedagogice

Název anglicky

Film music in czech education

Autoři

MUSIL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Teoretické reflexe hudební výchovy, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1803-1331

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00099047

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

filmová hudba; filmové umění; audiovizuální tvorba; vzdělávání; hudební pedagogika

Klíčová slova anglicky

film music; film; audiovisual arts; education; music pedagogy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2018 09:01, Mgr. Ondřej Musil, Ph.D.

Anotace

V originále

Předkládaný článek pojednává o filmové hudbě z hlediska jejího zastoupení v učebních plánech různých typů filmově či hudebně zaměřených škol. Text je směřován k vystižení nejpodstatnějších aspektů filmové hudby, které utvářejí základy pro její upotřebení ve sféře vzdělávání. Jedná se o prvotní průzkum, který bude dále zpracován v rámci disertační práce a bude součástí jejích výzkumných výstupů. Hlavní náplň příspěvku pak spočívá v průzkumu různých typů škol dle stupně vzdělávání a zhodnocení jejich potenciálu pro výuku filmové hudby. Vše je doplněno příklady konkrétních institucí. V závěru je nastíněno srovnání stavu domácího a zahraničního přístupu k filmové hudbě ve vzdělávání.

Anglicky

The presented paper deals with film music in term of its position in curricula of various types of film and music schools. The content is aimed at cardinal aspects of film music, which form the bases for its use in education. It’s a raw exploration that is going to be processed in a Ph.D. thesis and its research outcomes. The main goal of this paper consists in closer familiarization with different types of schools according to an educational degree and evaluation their educational potential for film music, supplemented by examples of concrete institutions. In conclusion, there is a comparison of domestic and foreign approaches to film music education.

Návaznosti

MUNI/A/1201/2016, interní kód MU
Název: Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017
Investor: Masarykova univerzita, Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty