2017
Filmová hudba a její zázemí v české pedagogice
MUSIL, OndřejZákladní údaje
Originální název
Filmová hudba a její zázemí v české pedagogice
Název anglicky
Film music in czech education
Autoři
MUSIL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Teoretické reflexe hudební výchovy, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1803-1331
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00099047
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
filmová hudba; filmové umění; audiovizuální tvorba; vzdělávání; hudební pedagogika
Klíčová slova anglicky
film music; film; audiovisual arts; education; music pedagogy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2018 09:01, Mgr. Ondřej Musil, Ph.D.
V originále
Předkládaný článek pojednává o filmové hudbě z hlediska jejího zastoupení v učebních plánech různých typů filmově či hudebně zaměřených škol. Text je směřován k vystižení nejpodstatnějších aspektů filmové hudby, které utvářejí základy pro její upotřebení ve sféře vzdělávání. Jedná se o prvotní průzkum, který bude dále zpracován v rámci disertační práce a bude součástí jejích výzkumných výstupů. Hlavní náplň příspěvku pak spočívá v průzkumu různých typů škol dle stupně vzdělávání a zhodnocení jejich potenciálu pro výuku filmové hudby. Vše je doplněno příklady konkrétních institucí. V závěru je nastíněno srovnání stavu domácího a zahraničního přístupu k filmové hudbě ve vzdělávání.
Anglicky
The presented paper deals with film music in term of its position in curricula of various types of film and music schools. The content is aimed at cardinal aspects of film music, which form the bases for its use in education. It’s a raw exploration that is going to be processed in a Ph.D. thesis and its research outcomes. The main goal of this paper consists in closer familiarization with different types of schools according to an educational degree and evaluation their educational potential for film music, supplemented by examples of concrete institutions. In conclusion, there is a comparison of domestic and foreign approaches to film music education.
Návaznosti
MUNI/A/1201/2016, interní kód MU |
|