2017
Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
SLAVÍK, Jan, Jana STARÁ, Klára ULIČNÁ a Petr NAJVARZákladní údaje
Originální název
Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
Název česky
Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
Název anglicky
Case studies of instruction in different school subjects
Autoři
SLAVÍK, Jan, Jana STARÁ, Klára ULIČNÁ a Petr NAJVAR
Vydání
1. vyd. Brno, 462 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 44, 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8758-3
Klíčová slova česky
Didaktická kazuistika, transdisciplinární didaktika, oborová didaktika, oborovědidaktický výzkum, klinická věda
Klíčová slova anglicky
Case study of instruction, transdisciplinary didactics, field didactics, field-didactic research, clinical field
Štítky
Změněno: 4. 1. 2018 10:53, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha představuje didaktickou kazuistiku jako nástroj pro kultivaci (oborově)didaktického myšlení. V první části je představen pojem kazuistika v souvislosti s výzkumem v klinických vědách. Zvláštní pozornost je potom věnována didaktickým kazuistikám a jejich roli v transdisciplinárním didaktickém výzkumu a představení transdidaktického přístupu využívajícího metodiku 3A. Druhou část knihy tvoří vybrané didaktické kazuistiky zpracované týmem oborových didaktiků a učitelů v praxi. Kniha navazuje na publikaci Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory autorů J. Slavíka, T. Janíka, P. Najvara a P. Knechta.
Anglicky
The book introduces the case study of instruction as a means of cultivating (field)didactic thinking. In the first part, case studies are introduced as a research tool in clinical fields. Particular attention is devoted to case studies of instruction and their role in transdisciplinary research in didactics. The transdidactic approach that makes use of the 3A procedure is also introduced. The second part of the book presents 25 case studies of instruction that have been developer by various teams that consisted of researchers and teachers. The book is an extension of the book Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory by J. Slavík, T. Janík, P. Najvar a P. Knecht.