B 2017

Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání

SLAVÍK, Jan, Jana STARÁ, Klára ULIČNÁ a Petr NAJVAR

Základní údaje

Originální název

Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání

Název česky

Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání

Název anglicky

Case studies of instruction in different school subjects

Autoři

SLAVÍK, Jan, Jana STARÁ, Klára ULIČNÁ a Petr NAJVAR

Vydání

1. vyd. Brno, 462 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 44, 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-8758-3

Klíčová slova česky

Didaktická kazuistika, transdisciplinární didaktika, oborová didaktika, oborovědidaktický výzkum, klinická věda

Klíčová slova anglicky

Case study of instruction, transdisciplinary didactics, field didactics, field-didactic research, clinical field

Štítky

Změněno: 4. 1. 2018 10:53, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Kniha představuje didaktickou kazuistiku jako nástroj pro kultivaci (oborově)didaktického myšlení. V první části je představen pojem kazuistika v souvislosti s výzkumem v klinických vědách. Zvláštní pozornost je potom věnována didaktickým kazuistikám a jejich roli v transdisciplinárním didaktickém výzkumu a představení transdidaktického přístupu využívajícího metodiku 3A. Druhou část knihy tvoří vybrané didaktické kazuistiky zpracované týmem oborových didaktiků a učitelů v praxi. Kniha navazuje na publikaci Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory autorů J. Slavíka, T. Janíka, P. Najvara a P. Knechta.

Anglicky

The book introduces the case study of instruction as a means of cultivating (field)didactic thinking. In the first part, case studies are introduced as a research tool in clinical fields. Particular attention is devoted to case studies of instruction and their role in transdisciplinary research in didactics. The transdidactic approach that makes use of the 3A procedure is also introduced. The second part of the book presents 25 case studies of instruction that have been developer by various teams that consisted of researchers and teachers. The book is an extension of the book Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory by J. Slavík, T. Janík, P. Najvar a P. Knecht.