k 2017

Vliv tělovýchovných koncepcí a kvality projektovaného kurikula na realizaci tělesné výchovy v praxi

LUPAČ, Michal, Vladislav MUŽÍK a Petr VLČEK

Základní údaje

Originální název

Vliv tělovýchovných koncepcí a kvality projektovaného kurikula na realizaci tělesné výchovy v praxi

Autoři

LUPAČ, Michal, Vladislav MUŽÍK a Petr VLČEK

Vydání

Didactica Viva 2017, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

koncepce tělesné výchovy; projektované kurikulum
Změněno: 7. 3. 2018 16:41, Mgr. Michal Lupač, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek poukazuje na současný stav tělesné výchovy v České republice. Zaměřuje se na hodnotová východiska, proces, obsah a výsledky vzdělávání a odhaluje problém kongruence mezi různými formami kurikula, které vycházejí z odlišných pojetí tělesné výchovy. Jak se ukazuje, v tělesné výchově panuje nesoulad mezi pojetím projektované a realizované formy kurikula, které se současně neztotožňují ani s hodnotovými východisky, jež zastává česká populace. Na základě výzkumů a studií realizovaných v poslední dekádě můžeme jako jeden z dílčích problémů identifikovat nedostatečnou srozumitelnost projektovaného kurikula. Formulujeme proto doporučení pro revize kurikula, které mohou napomoci ke zvýšení kongruence mezi jednotlivými formami kurikula a tím ke zvýšení kvality dosahovaných cílů v tělesné výchově.

Návaznosti

MUNI/A/0994/2016, interní kód MU
Název: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty