South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries
PERUTKOVÁ, Jana a Vladimír MAŇAS. South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries. 2017. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries |
Název česky | Jih potkává sever : italská hudba v zaalpském prostoru v 17. a 18. století |
Autoři | PERUTKOVÁ, Jana (203 Česká republika, domácí) a Vladimír MAŇAS (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | 2017. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Uspořádání konference |
Obor | 60401 Arts, Art history |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/17:00099138 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | Itálie; hudební vlivy; Evropa; barokní hudba |
Klíčová slova anglicky | Italy; musical influences; Europe; baroque music |
Štítky | 18th Century, aristokracy, authentic interpretation, baroque music, castle, church music, court, opera seria, oratorium, performance, rivok, serenata |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 18. 4. 2018 10:19. |
Anotace |
---|
During the 17th and 18th centuries, Italian influence dominated in instrumental and liturgical music, as well as in opera. Italian musical forms served as examples for local composers, not only within the Habsburg Empire, but also in German lands (including Protestant areas), the Kingdom of Poland, the Nordic countries, and England. The Kingdom of France represents a unique case where resistance alternated with permeation. The circulation of this Italian and Italianate repertoire via individual musicians, church orders, nobles, and travelling music-lovers, as well as issues of performance practice, will all be of key importance at the colloquium. |
Anotace česky |
---|
Během 17. a 18. století dominoval italský vliv v instrumentální a liturgické hudbě i v opeře. Italské hudební formy sloužily jako příklady pro místní skladatele nejen v habsburské monarchii, ale i v německých zemích (včetně protestantských oblastí), v Polsku, v severských zemích a v Anglii. Francouzské království představuje jedinečný případ, kdy se odpor střídá s pronikáním. Cirkulace tohoto italského vlivu a italského repertoáru prostřednictvím jednotlivých hudebníků, církevních objednávek, šlechticů a cestovatelů, stejně jako otázky provozovací praxe byly hlavním tématem colloquia. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1055/2016, interní kód MU | Název: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV. |
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 16:20