M 2017

South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries

PERUTKOVÁ, Jana a Vladimír MAŇAS

Základní údaje

Originální název

South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries

Název česky

Jih potkává sever : italská hudba v zaalpském prostoru v 17. a 18. století

Autoři

PERUTKOVÁ, Jana (203 Česká republika, domácí) a Vladimír MAŇAS (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2017

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Uspořádání konference

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00099138

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Itálie; hudební vlivy; Evropa; barokní hudba

Klíčová slova anglicky

Italy; musical influences; Europe; baroque music

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 18. 4. 2018 10:19, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

V originále

During the 17th and 18th centuries, Italian influence dominated in instrumental and liturgical music, as well as in opera. Italian musical forms served as examples for local composers, not only within the Habsburg Empire, but also in German lands (including Protestant areas), the Kingdom of Poland, the Nordic countries, and England. The Kingdom of France represents a unique case where resistance alternated with permeation. The circulation of this Italian and Italianate repertoire via individual musicians, church orders, nobles, and travelling music-lovers, as well as issues of performance practice, will all be of key importance at the colloquium.

Česky

Během 17. a 18. století dominoval italský vliv v instrumentální a liturgické hudbě i v opeře. Italské hudební formy sloužily jako příklady pro místní skladatele nejen v habsburské monarchii, ale i v německých zemích (včetně protestantských oblastí), v Polsku, v severských zemích a v Anglii. Francouzské království představuje jedinečný případ, kdy se odpor střídá s pronikáním. Cirkulace tohoto italského vlivu a italského repertoáru prostřednictvím jednotlivých hudebníků, církevních objednávek, šlechticů a cestovatelů, stejně jako otázky provozovací praxe byly hlavním tématem colloquia.

Návaznosti

MUNI/A/1055/2016, interní kód MU
Název: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty