CHALUPOVÁ, Martina a Daniel NĚMEC. Regional Food Labels as a Way to Reposition Mature Products. Online. In Alessio Cavicchi, Cristina Santini. Case Studies in the Traditional Food Sector (A volume in the Consumer Science and Strategic Marketing series). United Kingdom: Woodhead Publishing (an imprint of Elsevier), 2018, s. 305-336. Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition. ISBN 978-0-08-101260-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/B978-0-08-101007-5.00011-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Regional Food Labels as a Way to Reposition Mature Products
Autoři CHALUPOVÁ, Martina (203 Česká republika) a Daniel NĚMEC (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání United Kingdom, Case Studies in the Traditional Food Sector (A volume in the Consumer Science and Strategic Marketing series), od s. 305-336, 32 s. Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition, 2018.
Nakladatel Woodhead Publishing (an imprint of Elsevier)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00102169
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-0-08-101260-4
Doi http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-08-101007-5.00011-7
Klíčová slova anglicky Vysočina region; regional labels; regional products; media analysis; logit model
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 5. 4. 2019 08:01.
Anotace
This chapter discusses the use of regional labels as a way to reinvent local food, using data from a longitudinal research study on regional labeling in the Czech region Vysočina. The application and market presence of regional food labeling schemes are quite diverse across Europe; the broad range of food labeling policies within European Union member states reflects distinctions in historical evolution, organization, and development of food industries, as well as different consumer interests, attitudes, and behaviors. Regional labels signal above all authenticity and genuineness, and it is a sign that the product is actually produced in the region denoted by the name of the product. By exploring the application of a series of researches with both quantitative and qualitative designs, this case study examines the ways in which local producers and authorities may have reconstructed their knowledge of the regional food market and use of regional labels.
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 07:22