C 2018

Regional Food Labels as a Way to Reposition Mature Products

CHALUPOVÁ, Martina a Daniel NĚMEC

Základní údaje

Originální název

Regional Food Labels as a Way to Reposition Mature Products

Autoři

CHALUPOVÁ, Martina (203 Česká republika) a Daniel NĚMEC (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

United Kingdom, Case Studies in the Traditional Food Sector (A volume in the Consumer Science and Strategic Marketing series), od s. 305-336, 32 s. Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition, 2018

Nakladatel

Woodhead Publishing (an imprint of Elsevier)

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50202 Applied Economics, Econometrics

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/18:00102169

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-0-08-101260-4

Klíčová slova anglicky

Vysočina region; regional labels; regional products; media analysis; logit model

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2019 08:01, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

This chapter discusses the use of regional labels as a way to reinvent local food, using data from a longitudinal research study on regional labeling in the Czech region Vysočina. The application and market presence of regional food labeling schemes are quite diverse across Europe; the broad range of food labeling policies within European Union member states reflects distinctions in historical evolution, organization, and development of food industries, as well as different consumer interests, attitudes, and behaviors. Regional labels signal above all authenticity and genuineness, and it is a sign that the product is actually produced in the region denoted by the name of the product. By exploring the application of a series of researches with both quantitative and qualitative designs, this case study examines the ways in which local producers and authorities may have reconstructed their knowledge of the regional food market and use of regional labels.