2018
Regional Food Labels as a Way to Reposition Mature Products
CHALUPOVÁ, Martina a Daniel NĚMECZákladní údaje
Originální název
Regional Food Labels as a Way to Reposition Mature Products
Autoři
CHALUPOVÁ, Martina (203 Česká republika) a Daniel NĚMEC (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
United Kingdom, Case Studies in the Traditional Food Sector (A volume in the Consumer Science and Strategic Marketing series), od s. 305-336, 32 s. Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition, 2018
Nakladatel
Woodhead Publishing (an imprint of Elsevier)
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/18:00102169
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-0-08-101260-4
Klíčová slova anglicky
Vysočina region; regional labels; regional products; media analysis; logit model
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2019 08:01, Mgr. Daniela Marcollová
Anotace
V originále
This chapter discusses the use of regional labels as a way to reinvent local food, using data from a longitudinal research study on regional labeling in the Czech region Vysočina. The application and market presence of regional food labeling schemes are quite diverse across Europe; the broad range of food labeling policies within European Union member states reflects distinctions in historical evolution, organization, and development of food industries, as well as different consumer interests, attitudes, and behaviors. Regional labels signal above all authenticity and genuineness, and it is a sign that the product is actually produced in the region denoted by the name of the product. By exploring the application of a series of researches with both quantitative and qualitative designs, this case study examines the ways in which local producers and authorities may have reconstructed their knowledge of the regional food market and use of regional labels.