ADAM, Martin. Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings. Discourse and Interaction. Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč. 10, č. 2, s. 5-25. ISSN 1802-9930. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/DI2017-2-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings
Název česky Persvaze v religiózním diskurzu: posílení věrohodnosti v názvech a úvodech kázání
Autoři ADAM, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Discourse and Interaction, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1802-9930.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00095347
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/DI2017-2-5
Klíčová slova česky persvaze; věrohodnost; žánr; kázání; religiózní
Klíčová slova anglicky persuasion; credibility; genre; sermon; religious
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 8. 1. 2019 08:36.
Anotace
Since the emergence of the Aristotelian idea of appeal within the framework of his understanding of poetics, the concepts of ethos, pathos, and logos have indicated the essence of what came to be labelled much later as persuasive strategies. Although persuasion seems to be present in virtually all text types and registers, in many ways it is the religious discourse that utilises persuasion as one of its pivotal instruments to convince the audience of the veracity of the doctrine presented through it. The present paper explores scripted sermons, particularly sermon titles and opening passages, in terms of the persuasive strategies employed. The main emphasis is placed on how particular linguistic realisations of persuasion enhance the credibility of the message.
Anotace česky
Již od počátků aristotelovského chápání poetiky jsou ethos, pathos a logos podstatou toho, co se mnohem později začalo označovat jako persvazivní strategie. Ačkoli určitý stupeň persvaze lze předpokládat prakticky ve všech typech textů a registrů, zdá se, že náboženský diskurz využívá přesvědčování jako jednoho ze svých klíčových nástrojů; s cílem přesvědčit posluchače o věrohodnosti doktríny, kterou prezentuje. Výzkumný článek zkoumá soubor kázání, zvláště pak jejich názvy a úvodní pasáže, se zřetelem k použitým přesvědčovacím strategiím. Hlavní důraz je kladen na to, jak konkrétní lingvistické realizace persvaze posilují věrohodnost zprávy.
Návaznosti
GA17-16195S, projekt VaVNázev: Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu
Investor: Grantová agentura ČR, Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu
VytisknoutZobrazeno: 25. 8. 2024 12:46