2017
Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings
ADAM, MartinZákladní údaje
Originální název
Persuasion in Religious Discourse: Enhancing Credibility in Sermon Titles and Openings
Název česky
Persvaze v religiózním diskurzu: posílení věrohodnosti v názvech a úvodech kázání
Autoři
ADAM, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Discourse and Interaction, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1802-9930
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00095347
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
persvaze; věrohodnost; žánr; kázání; religiózní
Klíčová slova anglicky
persuasion; credibility; genre; sermon; religious
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 1. 2019 08:36, Dana Nesnídalová
V originále
Since the emergence of the Aristotelian idea of appeal within the framework of his understanding of poetics, the concepts of ethos, pathos, and logos have indicated the essence of what came to be labelled much later as persuasive strategies. Although persuasion seems to be present in virtually all text types and registers, in many ways it is the religious discourse that utilises persuasion as one of its pivotal instruments to convince the audience of the veracity of the doctrine presented through it. The present paper explores scripted sermons, particularly sermon titles and opening passages, in terms of the persuasive strategies employed. The main emphasis is placed on how particular linguistic realisations of persuasion enhance the credibility of the message.
Česky
Již od počátků aristotelovského chápání poetiky jsou ethos, pathos a logos podstatou toho, co se mnohem později začalo označovat jako persvazivní strategie. Ačkoli určitý stupeň persvaze lze předpokládat prakticky ve všech typech textů a registrů, zdá se, že náboženský diskurz využívá přesvědčování jako jednoho ze svých klíčových nástrojů; s cílem přesvědčit posluchače o věrohodnosti doktríny, kterou prezentuje. Výzkumný článek zkoumá soubor kázání, zvláště pak jejich názvy a úvodní pasáže, se zřetelem k použitým přesvědčovacím strategiím. Hlavní důraz je kladen na to, jak konkrétní lingvistické realizace persvaze posilují věrohodnost zprávy.
Návaznosti
GA17-16195S, projekt VaV |
|