ŠUBRTOVÁ, Milena. Proměny ikonotextové komunikace s dětmi 21. století. Jak vypadá čas a smrt v obrázkových knihách pro děti. In Viera Anoškinová. Zborník. Medzinárodne sympózium BIB 2017. 1. vyd. Bratislava: Bibiana, 2017, s. 86-95. ISBN 978-80-89154-55-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proměny ikonotextové komunikace s dětmi 21. století. Jak vypadá čas a smrt v obrázkových knihách pro děti
Název anglicky Changes of Icon-Text Communication with Children in the 21st Century. Depiction of Time and Death in Childrens Picture Books
Autoři ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Bratislava, Zborník. Medzinárodne sympózium BIB 2017. od s. 86-95, 10 s. 2017.
Nakladatel Bibiana
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00099195
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-89154-55-5
Klíčová slova česky Ikonotext; komunikace; zobrazení času a smrti
Klíčová slova anglicky Icon-Text; Communication; Depiction of the Time and Death
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2018 15:41.
Anotace
Příspěvek se zabývá proměnami v literární komunikaci s dětským čtenářem, neboť ta se stává především ikonotextovou. Děti ji ovládají přirozeně, předchází jejich čtenářské gramotnosti. Vnímání ikonotextu vyžaduje schopnost katalogizovat výtvarné podněty, v dialogu s uměleckým dílem dešifrovat nejenom intertextuální, ale rovněž interikonická sdělení. Komplexnost smyslového působení ilustrace dokáže odstartovat emoční procesy, které u dětského recipienta vedou i k posílení kognitivních procesů.
Anotace anglicky
Changes in literary communication with children s readers who communicate through icons. This communication is used by children naturally, it comes before their reading abilities appear. Todays child becomes more a viewer than a reader. Because of this, the perception of literature is not easier. On the contrary, it requires the ability to catalogue visual impulses, read symbols and in a dialogue with an artistic work to decipher not only intertextual message, but intericonic as well. It is exactly the completeness of illustration that manages to start emotional processes which lead by children to strengthening of their cognitive processes.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 05:02