2017
Dopyt po inováciách verejných služieb s využitím informačno-komunikačných technológií v podmienkach slovenských samospráv
MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ, Beáta, Nikoleta MUTHOVÁ, Tomáš MIKUŠ a Alena KAŠČÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Dopyt po inováciách verejných služieb s využitím informačno-komunikačných technológií v podmienkach slovenských samospráv
Název česky
Poptávka po inovacích veřejných služeb s využitím informačních a komunikačních technologií v podmínkách Slovenské samospráv
Název anglicky
Demand for public service innovations using information and communication technologies in the conditions of Slovak self-government
Autoři
MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ, Beáta (703 Slovensko, garant, domácí), Nikoleta MUTHOVÁ (703 Slovensko), Tomáš MIKUŠ (703 Slovensko) a Alena KAŠČÁKOVÁ
Vydání
Acta Aerarii publici: vedecký časopis Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela - Belianum, 2017, 1336-8818
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/17:00095362
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky
Reforma veřejné správy; inovace veřejných služeb; elektronizace veřejných služeb; inovativnost spotřebitele; měření inovativnosti spotřebitele
Klíčová slova anglicky
new public management; public services innovations; electronization of public services; consumer innovativeness measurement
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 12. 2023 19:50, Mgr. Pavlína Kurková
V originále
Reformy vlád a verejnej správy v duchu New Public manažment v kombinácii s využívaním informačných a komunikačných technológií priniesli mnoho inovácií v oblasti poskytovania verejných služieb. Cieľom tejto štúdie je zhodnotiť dopyt po inovačných verejných službách s implementovanými informačnými a komunikačnými technológiami. Toto hodnotenie je založené na koncepcii merania spotrebiteľskej inovácie, ktorá vyjadruje mieru tendencie spotrebiteľov nakupovať nové produkty, služby alebo značky. Štúdia využíva kvantitatívny prístup k objavovaniu výskumné otázky a analyzuje pôvodne zhromaždené údaje prieskumu z vlastného výskumu ako súčasť projektu GA16-13119S Riadenie výkonnosti vo verejnej správe - teória vs. prax v Českej republike a ďalších krajinách strednej a východnej Európy. Na základe analýzy prispôsobenie vybraných projektov elektronizácie miestnych verejných služieb štúdie identifikuje dopyt po elektronických verejných službách a obmedzenia zavádzanie informačných a komunikačných technológií do miestnych služieb verejnej správy v slovenských samosprávach.
Česky
Reformy vlád a veřejné správy v duchu New Public management v kombinaci s využíváním informačních a komunikačních technologií přinesly mnoho inovací v oblasti poskytování veřejných služeb. Cílem této studie je zhodnotit poptávku po inovačních veřejných službách s implementovanými informačními a komunikačními technologiemi. Toto hodnocení je založeno na koncepci měření spotřebitelské inovace, která vyjadřuje míru tendence spotřebitelů nakupovat nové výrobky, služby nebo značky. Studie využívá kvantitativní přístup k prozkoumání výzkumné otázky a analyzuje původně shromážděná data průzkumu z vlastního výzkumu jako součást projektu GA16-13119S Řízení výkonnosti ve veřejné správě - teorie vs. praxe v České republice a dalších zemích střední a východní Evropy. Na základě analýzy přizpůsobení vybraných projektů elektronizace místních veřejných služeb studie identifikuje poptávku po elektronických veřejných službách a omezení zavádění informačních a komunikačních technologií do místních služeb veřejné správy ve slovenských samosprávách.
Anglicky
Reforms of government and public administrations in the spirit of New Public Management combined with the use of information and communication technologies have brought about many innovations in public service delivery. The goal of this study is to evaluate the demand on innovative public services with implemented information-communication technologies. This evaluation is based on consumer innovativeness measurement concept, which indicates the degree of consumers’ tendency to buy new products, services or brands. The study uses a quantitative approach to investigate the research question and analyses the original collected survey data from own research as a part of project GA16-13119S Performance management in public administration - theory vs. practices in the Czech Republic and other CEE countries. Based on the analysis of the adaptation of the selected projects for electronization of local public services, the study identify the demand on electronic public services and limitations of the implementation of information and communication technologies into the local public service system in Slovak local government.
Návaznosti
GA16-13119S, projekt VaV |
|