2017
Pedagogical Humanism and Creativity in ICT- oriented Elementary Schools
STRÁNSKÁ, Zdenka, Ivana POLEDŇOVÁ a Martina KERATOVÁZákladní údaje
Originální název
Pedagogical Humanism and Creativity in ICT- oriented Elementary Schools
Autoři
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí), Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martina KERATOVÁ (703 Slovensko, domácí)
Vydání
Wroclaw (Poland), ICTManagement for Global Competitiveness and Economic Growth in Emerging Economies (ICTM) International Conference on ICT Management for Global Competitiveness and Economic Growth in Emerging Economies Wrocław, Poland, October 23-24, 2017 Conference title: Innovations for Human Development in Transition Economies Proceedings, od s. 424-437, 14 s. 2017
Nakladatel
University of Wroclaw
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50102 Psychology, special ;
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00120334
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-83-64389-64-1
UT WoS
000570154500036
Klíčová slova anglicky
teacher; humanistic concept of teaching; pedagogical creativity; ICT
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2022 23:02, Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D.
Anotace
V originále
In our research we focused on pedagogical humanism and creativity in elementary school teachers (N = 20) in schools that focus on cultivating ICT skills. The control group consisted of teachers in standard elementary schools (N = 21). The research was conducted using questionnaire methods. Although no statistically significant differences were found between the two groups with respect to the measured variables, our research has shown that elementary school teachers in general prefer the humanistic conception of teaching and the creative approach in teaching over the traditional one. The study revealed a strong relationship between the humanistic approach and pedagogical creativity (r = 0.69; p ≤ 0.00).