D 2017

Pedagogical Humanism and Creativity in ICT- oriented Elementary Schools

STRÁNSKÁ, Zdenka, Ivana POLEDŇOVÁ a Martina KERATOVÁ

Základní údaje

Originální název

Pedagogical Humanism and Creativity in ICT- oriented Elementary Schools

Autoři

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí), Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martina KERATOVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Wroclaw (Poland), ICTManagement for Global Competitiveness and Economic Growth in Emerging Economies (ICTM) International Conference on ICT Management for Global Competitiveness and Economic Growth in Emerging Economies Wrocław, Poland, October 23-24, 2017 Conference title: Innovations for Human Development in Transition Economies Proceedings, od s. 424-437, 14 s. 2017

Nakladatel

University of Wroclaw

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50102 Psychology, special ;

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00120334

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-83-64389-64-1

UT WoS

000570154500036

Klíčová slova anglicky

teacher; humanistic concept of teaching; pedagogical creativity; ICT

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2022 23:02, Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D.

Anotace

V originále

In our research we focused on pedagogical humanism and creativity in elementary school teachers (N = 20) in schools that focus on cultivating ICT skills. The control group consisted of teachers in standard elementary schools (N = 21). The research was conducted using questionnaire methods. Although no statistically significant differences were found between the two groups with respect to the measured variables, our research has shown that elementary school teachers in general prefer the humanistic conception of teaching and the creative approach in teaching over the traditional one. The study revealed a strong relationship between the humanistic approach and pedagogical creativity (r = 0.69; p ≤ 0.00).