VRUBEL, Martin. Accessibility of Colleges for People with Disabilities. In Inclusive Education: Research Learning, Teaching and Student Support. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Accessibility of Colleges for People with Disabilities
Name in Czech Přístupnost vysokých škol pro osoby se zdravotním postižením
Authors VRUBEL, Martin.
Edition Inclusive Education: Research Learning, Teaching and Student Support, 2017.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Georgia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) student; postižení; přístupnost; vysoká škola; postoje; bariéry
Keywords in English student; disability; accessibility; college; attitudes; bariers
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Changed: 11/3/2018 18:33.
Abstract
The contribution is based on the assumption that universities should be accessible to all people without distinction. Student success and failure should be based on criteria that are common to all students. The criterion of success or failure must not be a disability. Students with disabilities often have learning difficulties due to barriers (from the negative attitudes of teachers and students to the hard barriers of school buildings). Disabled teachers can not work in universities because of the same barriers as students can not study. This paper will focus on how to remove hard (architectural) barriers in old buildings - here are examples of good practice that can be an inspiration for other universities.
Abstract (in Czech)
Příspěvek vychází z předpokladu, že univerzity by měly být přístupné všem lidem bez rozdílu. Studentský úspěch a neúspěch by měl být založen na kritériích, které jsou společné všem studentům. Kritériem úspěchu nebo selhání nesmí být zdravotní postižení. Studenti se zdravotním postižením mají často problémy s učením v důsledku překážek (od negativních postojů učitelů a studentů až k tvrdým bariérám školních budov). Učitelům se zdravotním postižením nemohou pracovat na vysokých školách kvůli stejným překážkám, kvůli kterým na nich nemohou studovat studenti. Tvrdé bariéry tak mají dvojí negativní efekt. Tento článek se zaměří na to, jak odstranit tvrdé (architektonické) bariéry ve starých budovách - zde jsou příklady dobré praxe, která může být inspirací pro jiné vysoké školy.
Links
2015-2951/001-001, interní kód MUName: Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education (Acronym: DARE)
Investor: European Union, Capacity Building in the field of higher education
PrintDisplayed: 17/5/2024 22:34