Detailed Information on Publication Record
2017
Accessibility of Colleges for People with Disabilities
VRUBEL, MartinBasic information
Original name
Accessibility of Colleges for People with Disabilities
Name in Czech
Přístupnost vysokých škol pro osoby se zdravotním postižením
Authors
Edition
Inclusive Education: Research Learning, Teaching and Student Support, 2017
Other information
Language
English
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Georgia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
student; postižení; přístupnost; vysoká škola; postoje; bariéry
Keywords in English
student; disability; accessibility; college; attitudes; bariers
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 11/3/2018 18:33, Mgr. Klára Dobrovolná, DiS.
V originále
The contribution is based on the assumption that universities should be accessible to all people without distinction. Student success and failure should be based on criteria that are common to all students. The criterion of success or failure must not be a disability. Students with disabilities often have learning difficulties due to barriers (from the negative attitudes of teachers and students to the hard barriers of school buildings). Disabled teachers can not work in universities because of the same barriers as students can not study. This paper will focus on how to remove hard (architectural) barriers in old buildings - here are examples of good practice that can be an inspiration for other universities.
In Czech
Příspěvek vychází z předpokladu, že univerzity by měly být přístupné všem lidem bez rozdílu. Studentský úspěch a neúspěch by měl být založen na kritériích, které jsou společné všem studentům. Kritériem úspěchu nebo selhání nesmí být zdravotní postižení. Studenti se zdravotním postižením mají často problémy s učením v důsledku překážek (od negativních postojů učitelů a studentů až k tvrdým bariérám školních budov). Učitelům se zdravotním postižením nemohou pracovat na vysokých školách kvůli stejným překážkám, kvůli kterým na nich nemohou studovat studenti. Tvrdé bariéry tak mají dvojí negativní efekt. Tento článek se zaměří na to, jak odstranit tvrdé (architektonické) bariéry ve starých budovách - zde jsou příklady dobré praxe, která může být inspirací pro jiné vysoké školy.
Links
2015-2951/001-001, interní kód MU |
|