p 2017

Accessibility of Colleges for People with Disabilities

VRUBEL, Martin

Základní údaje

Originální název

Accessibility of Colleges for People with Disabilities

Název česky

Přístupnost vysokých škol pro osoby se zdravotním postižením

Autoři

Vydání

Inclusive Education: Research Learning, Teaching and Student Support, 2017

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Gruzie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

student; postižení; přístupnost; vysoká škola; postoje; bariéry

Klíčová slova anglicky

student; disability; accessibility; college; attitudes; bariers

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2018 18:33, Mgr. Klára Dobrovolná, DiS.

Anotace

V originále

The contribution is based on the assumption that universities should be accessible to all people without distinction. Student success and failure should be based on criteria that are common to all students. The criterion of success or failure must not be a disability. Students with disabilities often have learning difficulties due to barriers (from the negative attitudes of teachers and students to the hard barriers of school buildings). Disabled teachers can not work in universities because of the same barriers as students can not study. This paper will focus on how to remove hard (architectural) barriers in old buildings - here are examples of good practice that can be an inspiration for other universities.

Česky

Příspěvek vychází z předpokladu, že univerzity by měly být přístupné všem lidem bez rozdílu. Studentský úspěch a neúspěch by měl být založen na kritériích, které jsou společné všem studentům. Kritériem úspěchu nebo selhání nesmí být zdravotní postižení. Studenti se zdravotním postižením mají často problémy s učením v důsledku překážek (od negativních postojů učitelů a studentů až k tvrdým bariérám školních budov). Učitelům se zdravotním postižením nemohou pracovat na vysokých školách kvůli stejným překážkám, kvůli kterým na nich nemohou studovat studenti. Tvrdé bariéry tak mají dvojí negativní efekt. Tento článek se zaměří na to, jak odstranit tvrdé (architektonické) bariéry ve starých budovách - zde jsou příklady dobré praxe, která může být inspirací pro jiné vysoké školy.

Návaznosti

2015-2951/001-001, interní kód MU
Název: Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education (Akronym: DARE)
Investor: Evropská unie, Developing programs for Access of disadvantaged groups of people and Regions to higher Education, Budování kapacit v oblasti vysokoškolského vzdělávání