2017
Accessibility of Colleges for People with Disabilities
VRUBEL, MartinZákladní údaje
Originální název
Accessibility of Colleges for People with Disabilities
Název česky
Přístupnost vysokých škol pro osoby se zdravotním postižením
Autoři
Vydání
Inclusive Education: Research Learning, Teaching and Student Support, 2017
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Gruzie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
student; postižení; přístupnost; vysoká škola; postoje; bariéry
Klíčová slova anglicky
student; disability; accessibility; college; attitudes; bariers
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2018 18:33, Mgr. Klára Dobrovolná, DiS.
V originále
The contribution is based on the assumption that universities should be accessible to all people without distinction. Student success and failure should be based on criteria that are common to all students. The criterion of success or failure must not be a disability. Students with disabilities often have learning difficulties due to barriers (from the negative attitudes of teachers and students to the hard barriers of school buildings). Disabled teachers can not work in universities because of the same barriers as students can not study. This paper will focus on how to remove hard (architectural) barriers in old buildings - here are examples of good practice that can be an inspiration for other universities.
Česky
Příspěvek vychází z předpokladu, že univerzity by měly být přístupné všem lidem bez rozdílu. Studentský úspěch a neúspěch by měl být založen na kritériích, které jsou společné všem studentům. Kritériem úspěchu nebo selhání nesmí být zdravotní postižení. Studenti se zdravotním postižením mají často problémy s učením v důsledku překážek (od negativních postojů učitelů a studentů až k tvrdým bariérám školních budov). Učitelům se zdravotním postižením nemohou pracovat na vysokých školách kvůli stejným překážkám, kvůli kterým na nich nemohou studovat studenti. Tvrdé bariéry tak mají dvojí negativní efekt. Tento článek se zaměří na to, jak odstranit tvrdé (architektonické) bariéry ve starých budovách - zde jsou příklady dobré praxe, která může být inspirací pro jiné vysoké školy.
Návaznosti
2015-2951/001-001, interní kód MU |
|