2017
Co nového ukázal výzkum interakce ve třídě?
TŮMA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
Co nového ukázal výzkum interakce ve třídě?
Název anglicky
What’s new in research on classroom interaction?
Autoři
Vydání
Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Konverzační analýza, interakce ve třídě, IRF, prezentace, diskuse, interakce ve dvojici
Klíčová slova anglicky
Conversation analysis, classroom interaction, IRF, presentation, discussion, peer interaction
Změněno: 21. 1. 2018 16:33, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je představit vybrané výstupy z výzkumného projektu „Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole“ (GA ČR 15-08857S) a vztáhnout je k existujícím teoretickým rámcům a empirickým zjištěním této oblasti. Důraz bude kladem na zjištění, která obohacují či problematizují dosavadní stav poznání, především v souvislosti s dialogem učitele a studentů, IRF strukturou, interakcí během studentských prezentací a následných diskusí, a interakcí ve dvojicích. Zjištění budou ilustrována na vybraných datových ukázkách.
Anglicky
This paper introduces selected outcomes of the research project “Classroom interaction in English language teaching in higher education” (GA15-08857S), and to relate them to existing theoretical frameworks and empirical findings in the field. Special attention will be paid to the findings that enrich or problematize existing state of knowledge, especially in relation to teacher–student dialogue, IRF structure, interaction during student presentations and follow-up discussions, and peer interaction in pairwork activities. The findings will be illustrated on selected data excerpts.
Návaznosti
GA15-08857S, projekt VaV |
|