TŮMA, František. Zkoumání interakce ve třídě pomocí konverzační analýzy: východiska, postupy a vybraná zjištění. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zkoumání interakce ve třídě pomocí konverzační analýzy: východiska, postupy a vybraná zjištění
Autoři TŮMA, František.
Vydání 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky interakce ve třídě, konverzační analýza
Klíčová slova anglicky classroom interaction, conversation analysis
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 21. 1. 2018 16:47.
Anotace
Cílem semináře je seznámit účastníky s konverzační analýzou, pomocí které může badatel zkoumat, jak mluvčí produkují a interpretují různé aspekty interakce ve třídě. Konverzační analýza tedy představuje kvalitativní výzkumnou metodu, při jejímž použití výzkumník studuje ze záznamu detaily přirozeně probíhající interakce. Na vybraných datových ukázkách a zjištěních se účastníci semináře seznámí s východisky, transkripčními konvencemi, základními koncepty a analytickými postupy, na kterých výzkum v konverzační analýze staví. V závěru semináře se účastníci seznámí s některými softwarovými nástroji a informačními zdroji, které mohou být užitečné při kvalitativní analýze nahrávek (nejen) výuky.
Návaznosti
GA15-08857S, projekt VaVNázev: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 21:18